معرفی ابزارهای کاربردی برای تیم فروش شرکت

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
با افزایش رقابت میان برندها، اهمیت کار تیم فروش شرکت نیز بیشتر خواهد شد. اعضای فروش با استفاده از ابزار مناسب می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.
تبلیغات

تغییرات غیر قابل پیش‌بینی بازار، رقابت و اهداف رشد از جمله مواردی هستند که به کمک تکنولوژی تسهیل می‌شوند. در نتیجه مدیران فروش شرکت‌ها باید استراتژی فروش خود را به‌طور مداوم بر اساس آخرین تغییرات تکنولوژی تنظیم کنند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند استیت فارم، گوگل، مایکروسافت، زیراکس، آمازون و مک کینزی با استفاده از تکنیک‌های جدید مدیریت فروش توانسته‌اند به موفقیت بزرگی در این زمینه دست پیدا کنند. البته این موضوع تنها مربوط به شرکت‌های بزرگ نیست. بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و استارتاپ‌ها نیز می‌توانند از این استراتژی‌ها بهره‌مند شوند. تیم‌های فروش با استفاده از این رویکردها می‌توانند نسبت به حوادث پیش‌بینی نشده‌ی بازار واکنش سریع نشان دهند و عملکرد مناسبی اتخاذ کنند. تیم‌های فروش همیشه بازخورد مستقیم بازار را جذب می‌کنند و در صورتی موفق خواهند بود که بتوانند استراتژی خود را به‌طور کاربردی بر اساس آن تغییر دهند. یکی از دلایل استفاده از تکنیک‌های فروش در سال‌های اخیر این بوده است که تکنولوژی‌های جدید به‌سرعت در اختیار تیم‌های فروش قرار می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی تعدادی از ابزارهایی می‌پردازیم که تمام شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند برای بهبود استراتژی فروش خود استفاده کنند.

sales team

۱- Outreach.io – مدیریت ایمیل

ایمیل، بخش حیاتی فروش است. این ابزار، گردش کار را مدیریت می‌کند و با حساب کاربری اعضای تیم و صندوق ایمیل آن‌ها یکپارچه می‌شود. تمام ایمیل‌ها، بخشی از فرآیند فروش هستند. در نتیجه این ابزار به مدیر تیم اجازه می‌دهد که تمام مراحل فروش را تحت نظر داشته باشد. این ابزار همچنین تمام ایمیل‌ها را تحلیل می‌کند و به تیم فروش نشان می‌دهد که بیشتر باید روی کدام قسمت‌ها زمان بگذارند. اگر نیاز باشد که یک فرآیند کاری به یکی دیگر از اعضای تیم سپرده شود، این ابزار تمام کارهای مربوطه را انجام می‌دهد. در نتیجه مدیر فروش زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای خود خواهد داشت.

۲- LeadGenius – امور مربوط به تجارت B2B و داده حساب‌ها

روزانه داده‌های زیادی در مورد تجارت B2B تولید می‌شود. به این صورت که پایگاه داده‌ای از اطلاعات در اختیار کسب‌و‌کارها قرار داده می‌شود و آن‌ها باید اطلاعات مورد نظر خود را برداشت کنند. این داده‌ها ممکن است تک بعدی، نادرست، محدود و نامناسب باشند. LeadGenius از جدیدترین تکنولوژی دانش اطلاعات و محققان برجسته استفاده می‌کند و روی پروژه‌های مرتبط با بازاریابی B2B فعالیت می‌کند. داده‌های تفکیک‌شده و صحیح تنها بخش کوچکی از مزایای استفاده از این ابزار هستند. LeadGenius همچنین به شرکت‌های مانند Square کمک می‌کند استراتژی‌های جدید را خود را امتحان کنند و نتیجه‌ی آن را مورد بررسی قرار دهند.

sales team

۳- Xactly – محاسبه مقدار پاداش

کمیسیون‌ و پاداش‌ بهترین راه برای انگیزه دادن به اعضای تیم فروش هستند. Xactly با استفاده از برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی، این فرآیند را برای کسب‌و‌کارها آسان می‌کند. مدیران تیم می‌توانند برنامه‌ی خود را طراحی و تمام عوامل موثر در محاسبه مقدار کمیسیون کارمندان را تعریف کنند. بعد از انجام این کار دیگر نیازی به صرف زمان اضافه برای هر محاسبه نخواهد بود.

۴- Clari – عملیات فروش

هوش مصنوعی یکی از عوامل حیاتی برای موفقیت و بالا بردن میزان فروش است. Clari از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و ارائه‌ی اطلاعات به تیم فروش استفاده می‌کند. این ابزار به آن‌ها می‌گوید از چه راه‌هایی می‌توانند برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنند. مدیران می‌توانند معامله‌های مهم را شناسایی و آن‌ها را به اعضای تیم خود معرفی کنند. در نتیجه کارمندان توجه و تمرکز بیشتری روی آن‌ها خواهند داشت و با استفاده از نصیحت مدیران فروش می‌توانند مذاکرات را وارد مرحله‌ی فروش کنند.

sales team

۵- Prezi for Business – ارائه‌ی قوی

Prezi معمولا به‌عنوان یک ابزار سرگرم‌کننده برای ارائه شناخته می‌شود اما به‌تازگی در محیط کسب‌و‌کار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مدیران تیم با استفاده از این ابزار می‌توانند اطلاعات منتشرشده را به‌طور روزانه مورد بررسی قرار دهند. این ابزار نشان داده است که تصاویر جذاب، ۴۳ درصد بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت و مشتری را به خرید تشویق خواهند کرد. البته ابزارهای زیادی برای تولید محتوای جذاب وجود دارند؛ اما این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از داستان‌سرایی، ارائه‌ی قوی‌تری داشته باشند و نتایج بهتری بگیرند.

۶- GaggleAmp – ارتباطات اجتماعی

کارمندان و مخصوصا اعضای تیم فروش، بزرگ‌ترین دارایی یک کسب‌و‌کار هستند. این روزها بسیاری از مشتری‌ها برای تحقیق در مورد شرکت‌ها از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر استفاده می‌کنند. GaggleAmp نیز به همین منظور استفاده می‌شود و به کارمندان یادآوری می‌کند که باید فعالیت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. مدیران با استفاده از این ابزار می‌توانند به تمام اعضای تیم خود این موضوع را یادآوری کنند. درواقع مدیران یک کسب‌و‌کار به کمک این ابزار انگیزه‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را در میان کارمندان خود بالا می‌برند. این موضوع میزان رقابت در میان اعضای تیم فروش را نیز زیاد خواهد کرد.

این روزها استفاده از نرم‌افزار برای افزایش میزان فروش و رشد کسب‌و‌کارها بسیار زیاد شده است و شرکت‌ها به اهمیت این موضوع پی برده‌اند. ابزارهای زیادی نیز برای کمک به این موضوع ارائه شده‌اند که تمام شرکت‌ها حتی شرکت‌های کوچک با یک کارمند فروش می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات