کتاب Hit Refresh ساتیا نادلا رونمایی شد

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته، ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، از کتاب جدید خود با نام Hit Refresh در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین رونمایی کرد.
تبلیغات

وقتی سه سال پیش، ساتیا نادلا به سمت مدیرعاملی مایکروسافت انتخاب شد، شک و شبهه‌ی زیادی در مورد عملکرد او وجود داشت؛ اما توانست با تصمیمات خود، مایکروسافت را در جهت جدیدی هدایت کند. از مهم‌ترین تصمیمات او می‌توان به اهمیت ویژه به محتوای ابری، حذف بخش موبایل و تبدیل شدن به قهرمان ملی در شبکه‌های اجتماعی با مخالفت با تصمیمات دونالد ترامپ اشاره کرد. او حالا در جدیدترین کتاب خود با نام Hit Refresh که چهارم مهرماه عرضه می‌شود، تفکرات ذهنی خود را که منجر به این تصمیمات شده بود، با مخاطبانش به اشتراک می‌گذارد. طبق گفته‌ی نادلا، این کتاب به‌جز گذشته، در مورد آینده هم سخن می‌گوید. او در مورد محتوای کتاب خود در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین می‌گوید:

این کتاب، تاریخچه‌ی شرکت و پیاده‌سازی موج جدید دنیای فناوری را بررسی می‌کند؛ هوش مصنوعی، واقعیت ترکیبی و رایانش کوانتومی، به‌زودی دنیای فناوری را متحول می‌کنند و زندگی، ارتباط و شرایط مالی ما را تغییر خواهند داد. امیدوارم که کتاب من بتواند آغازگر بحث‌ها و ایده‌های جدیدی باشد.

کتاب Hit Refresh، از سه بخش اصلی تشکیل شده است؛ روند زندگی شخصی نادلا، تغییراتی که امروز در داخل مایکروسافت اتفاق می‌افتد و آن‌هایی که در آینده به واسطه‌ی پیشرفت هوش مصنوعی، زندگی ما را متحول خواهد کرد. نادلا در این کتاب می‌گوید مردم، شرکت‌ها و جوامع باید برای رسیدن به منابع انرژی و ایده‌های جدید، تغییر کنند. نادلا معتقد است در دنیایی که توسط ماشین‌ها و فناوری اداره می‌شود، خصلت‌های انسانی مثل «همدلی» از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات