مرخصی با حقوق، مزیت با ارزشی که به کارمندان خود اهدا می کنید

جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از کارمندان معتقددند مرخصی با حقوق یکی از مزایای الزامی هر قرارداد کسب و کار است و پاداشی باارزش به حساب می‌آید.
تبلیغات

نتایج تحقیقاتی که اخیرا در آمریکا انجام شده نشان می‌‌دهد که اکثر کارمندان، اعتقاد دارند مرخصی با حقوق باید جزئی از پکیج پاداشی آنها باشد. درصد زیادی از آنها نیز معتقدند شرکتی که این مزایا را نداشته باشد، برای کار کردن مناسب نیست.

شرکت TSheets تحقیقی آماری از میان ۴۰۰ کارمند انجام داده است. ۸۸ درصد از افراد شرکت‌کنننده در این برنامه، اعتقاد دارند که کارفرمایان باید مرخصی با حقوق را در برنامه‌ی پرداختی و مزایای خود داشته باشند. نکته‌ی مهم این است که ۶۳ درصد آنها معتقدند شرکت‌هایی که این پاداش را ارائه نمی‌کنند، برای کار کردن مناسب نیستند.

البته، با این که درصد زیادی از کارمندان از این پاداش استقبال می‌کنند، بسیاری از آنها از آن استفاده نمی‌کنند. ۷۰ درصد از کارمندان آمریکایی، از تمام پاداش سالانه‌ی خود در سال ۲۰۱۶ استفاده نکردند. ۲۶ درصد از آنها، در پایان سال ۱۰ روز یا بیشتر مرخصی با حقوق از شرکت طلب داشته‌اند. در واقع با این که اکثر کارمندان از این پاداش استفاده نمی‌کنند، اما دوست دارند آن را در پکیج مزایای شرکت ببینند و به نوعی آن را یک قوت قلب می‌دانند. به بیان دیگر آنها می‌خواهند مطمئن باشند که اگر مشکل یا اتفاقی غیرمترقبه برایشان افتاد، می‌توانند به‌راحتی و بدون نگرانی از کاهش حقوق یا جریمه، مشکل شخصی‌شان را حل کنند.

به همین دلیل است که اکثر شرکت‌های مدرن در حال تغییر رویه از مدل مرخصی سنتی به مدلی هستند که تمام مرخصی‌ها را در پکیجی با عنوان مرخصی با حقوق قرار می‌دهد. در مدل سنتی، مرخصی‌ها به انواع باحقوق، بی‌حقوق، تعطیلات، مرخصی استعلاجی و ... تقسیم می‌شود.

طبق گزارش واشنگتن پست، یکی از مزایای نوع مدرن از مرخصی، این است که مدیران شرکت درگیر پیدا کردن علل مرخصی‌های کارمندان نخواهند بود و نیازی نیست که صحت ادعای آنها مبنی بر بیماری یا مشکل شخصی را تایید یا رد کنند.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی، مرخصی بدون حقوق نامحدود را برای کارمندان خود در نظر گرفته‌اند تا آنها در مواقع نیاز بدون نگرانی از آن استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع از برنامه‌ریزی مرخصی، برای شرکت‌هایی که ساعت کاری معینی برای کارمندان در نظر ندارند مفید است. در این نوع از شرکت‌ها، ساعات کاری و حقوق کارمندان بر اساس نتایج به‌دست آمده از پروژه‌های و وظایفشان تعیین می‌شود و نیازی به انجام حداقل یا حداکثر ساعت کاری در آنها وجود ندارد.

کارول اوکلی، مدیر عامل شرکت Salesfusion که قانونی مشابه را در شرکتش پیاده کرده، معتقد است این نوع از برنامه‌ریزی کاری و مرخصی با حقوق، علاوه بر افزایش انرژی کارمندان، فشار کاری و استرس زیادی را نیز از روی دوش مدیران برداشته است.

شرکت‌های کوچک از این نوع برنامه‌ریزی‌های مدرن برای جذب افراد بااستعداد استفاده می‌کنند. به بیان دیگر مرخصی با حقوق می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت برای شرکت باشد که با هزینه‌ای اندک، نتایج قابل توجهی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات