تغییر عادات بد با آموزش مغز

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
عادات خوب و بد در کنار هم شخصیت ما را می‌سازند و فرصت‌های زندگی‌مان تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. با آموزش مغز می‌توان عادت‌ها را کنترل کرد و سبک زندگی را تغییر داد.
تبلیغات

خوب می‌دانیم که تغییر عادات آسان نیست و عادات بد می‌توانند، بر مدیریت زمان، خلاقیت و حتی کنترل و رهبری ما تأثیر بگذارند. گاهی تجربیات تکان‌دهنده مانند به خطر افتادن جان یا از دست دادن چیزی که دوستش داریم، ما را وادار به ترک عادت بد و تمرین عادت خوب می‌کند.

عادات‌ معرف شما و شخصیتتان هستند. اگر با دقت به عملکردتان در زندگی بنگرید، متوجه یک سری عادات می‌شوید که عواقب بدی برایتان دارند و یا بی‌ضرر هستند. به هر حال با شناخت درست آن‌ها و تلاش پیوسته می‌توانید به نتایج باارزشی دست‌ یابید.

وظیفه

چندوظیفگی ممنوع

پژوهشی در سال ۲۰۰۶ نشان داد که انرژی بسیار زیادی در انجام دادن چند وظیفه به‌طور هم‌زمان، صرف می‌شود. تلاش برای انجام دادن دو کار موازی باهم، عملکرد‌تان را در هر دو مسئولیت (بخصوص وقتی هر دو وظیفه پیچیده باشند) بسیار کاهش می‌دهد. به گفته‌ی انجمن روانشناسی آمریکا: «هر بار که شما تغییر وظیفه می‌دهید، زمان زیادی طول می‌کشد تا چرخ‌دنده‌های ذهنی‌تان تطبیق پیدا کند.» پس زمانی که مشغول به کار هستید، کارهای متفرقه مانند شبکه‌های اجتماعی خود را تعطیل کنید تا دچار پریشانی نشوید!

کمال‌گرایی را کنترل کنید

هنگامی که شما مشغول چالش کاری یا زندگی هستید، ناخودآگاه در حالت آماده‌باش قرار دارید و ذهنتان راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌دهد، اما اگر این راه حل‌ها کمال‌گرایانه و فراتر از توان فرد باشند، باعث سقوط می‌شوند.

ادوارد برگر و مایکل استاربرد در کتاب پرفروش خود به نام «پنج اصل مؤثر در تفکر» چنین می‌نویسند:

به‌طور متوسط ۹ مرتبه تلاش پیوسته لازم است تا موفقیت حاصل شود. پس اگر در حال تولید یک وسیله‌ی جدید یا مشغول کار هنری هستید، ایده‌های جدیدتان را بدون ترس اجرا و پیاده‌سازی کنید و به دنبال کسب موفقیت در اولین تلاش نباشید.
ورزش

یک جا نشستن را ترک کنید

در پایان یک روز شلوغ، خوردن پیتزا هنگام تماشای فیلم بسیار لذت‌بخش است، اما در نظر داشته باشید که بدن به فعالیت ورزشی احتیاج دارد تا عملکردش در بهترین وضعیت حفظ شود. محققان کسب‌و‌کار هاروارد اعلام کرده‌اند: «زمانی که کارمندان به باشگاه ورزشی می‌روند، عملکردشان در محیط کار تغییر می‌کند. مدیریت زمان بهتر، توان کاری بیشتر و تعامل اجتماعی سازنده‌تر در محیط کار، از تأثیرات مثبت ورزش کردن هستند. بعلاوه احساس رضایت بیشتری در پایان روز و در خانه خواهید داشت.»

اپلیکیشن Fabulous

اپلیکیشن‌ها ابزارهای قدرتمندی هستند که به افراد کمک می‌کنند زندگی‌شان را بهبود دهند. برنامه‌ی «Fabulous» به شما کمک می‌کند مغزتان را آموزش دهید، عادات بد را ترک کنید و شرایط بهتری ایجاد کنید. این برنامه به‌صورت متوالی و روزانه شما را هدایت می‌کند و دسته‌بندی‌های مختلف مثل افزایش انرژی، برنامه‌ریزی غذایی، کنترل وزن و بهبود خواب شبانه دارد. همه‌ی این موارد بدین معنا است که به خودتان کمک کنید و نفع بیشتری از زندگی ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات