چگونه کسب و کار خود را از طریق شراکت تقویت کنیم

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شراکت‌های راهبردی یکی از موارد ضروری برای ساختن، رشد و دوام یک کسب‌ و‌ کار موفق هستند. اما چه نکاتی باید در این رابطه رعایت شوند.
تبلیغات

شراکت‌ و همکاری‌هایی که یک برند برای رشد و موفقیت خود نیاز دارد با عوامل موفقیت یک برند دیگر یکسان نیستند. درواقع شما باید با توجه به هدف برند خود نوع شراکت آن را مشخص کنید. آیا برند شما به دنبال راه‌های افزایش سوددهی است یا اینکه می‌خواهد روابط خود با مشتری‌ها را قوی‌تر کند؟ به‌عنوان مثال برای در نظر گرفتن هزینه‌‌ی مواد اولیه باید ببینید آیا همکاری کردن با کارخانه‌های داخلی برای شما به‌صرفه‌تر است یا کارخانه‌های خارجی؟ در این مقاله‌ی زومیت به بررسی بهترین شراکت‌هایی می‌پردازیم که یک برند از طریق آن‌ها می‌تواند به سوددهی بیشتری برسد.

partnership

۱- شراکت در توزیع

بسته‌بندی محصولات بسیار مهم است. یک توزیع‌کننده‌ی خوب به شما می‌گوید چه کارهایی برای افزایش تأثیرگذاری بسته‌بندی محصولات خود باید انجام دهید. به‌عنوان مثال، می‌توانید برای بسته‌بندی قهوه یک بسته‌ طعم‌دهنده‌ جدا تهیه و آن را به قسمت خارجی بسته‌ اصلی متصل کنید تا در معرض دید مشتری باشد. این کار به فروش بهتر محصولات شما کمک زیادی می‌کند.

توزیع‌کننده، یکی از مهم‌ترین شریک‌هایی است که هر برندی باید داشته باشد. تجربه‌ی این افراد در زمینه‌ی بازاریابی می‌تواند ارزش محصولات شما را بالا ببرد. این موضوع بر تصمیم‌گیری‌های کسب‌و‌کار شما نیز تأثیر می‌گذارد و محصول شما را در یک موقعیت خوب و مثبت برای فروش بیشتر قرار می‌دهد.

۲- شراکت با افراد و سازمان‌های تأثیرگذار

محبوبیت حامیان بانفوذ برند شما به‌اندازه‌ی تحویل سریع و به‌موقع محصولات و خدمات در سراسر کشور، مهم و ضروری است. هرچقدر میزان محبوبیت یک برند بیشتر شود، میزان همکاری آن با تیم‌های ورزشی، هتل‌ها و دیگر سازمان‌های تأثیرگذار بیشتر می‌شود. این موضوع به یک کسب‌و‌کار اجازه می‌دهد تا بتواند از راه‌های جدید و سرگرم‌کننده‌ی بیشتری برای ارتباط با مشتری‌ها استفاده کند. علاوه‌براین همکاری با افراد و شرکت‌های بانفوذ و تأثیرگذار که موقعیت خوبی در صنعت مربوطه دارند، می‌تواند ارزش یک برند را در نظر مشتری‌های آن بالا ببرد. همکاری کردن با افراد بانفوذ باعث بالا رفتن انگیزه‌ در مشتری‌ها می‌شود و محصول شما را تبدیل به برند مورد علاقه‌‌ی آن‌ها می‌کند. بنابراین این نوع از شراکت و همکاری برای رشد در بازار جدید، لازم و ضروری است.

درک کردن نیازها و خواسته‌های مشتری، کلید موفقیت هر کسب‌و‌کاری است؛ اما در دسترس بودن محصولات شما به همین اندازه مهم و ضروری است. همکاری با برندهایی که می‌توانند اعتماد و درخواست برای محصولات شما را بالا ببرند، هرگز نباید دست‌ کم گرفته شود. فراموش نکنید که شراکت کردن یک امر دوطرفه است؛ بنابراین شما هم باید کیفیت محصولاتی را که تبلیغ می‌کنید، بالا ببرید.

content

۳- شراکت در تولید محتوا

بسیاری از کارآفرینان و رهبران کسب‌و‌کار معتقدند که همکاری با تولیدکنندگان محتوا، مهم‌ترین عامل رشد و توسعه‌ی کسب‌و‌کارشان است. اگر شما برای برند خود اپلیکیشن تهیه کنید، نه تنها افراد زیادی آن را دانلود خواهند کرد بلکه تبدیل به مشتری‌های فعال شما خواهند شد. بنابراین به‌ دنبال ناشرین یا وبلاگ ‌نویس‌های حرفه‌ای باشید که برای تبلیغ برند شما بتوانند معنی و پیام محصول را به‌درستی درک کنند و داستان برند شما را بهتر به گوش مخاطبان برسانند.

به اشتراک گذاشتن مطلب مهم است؛ اما این کار باید زیر نظر افرادی انجام شود که در این امر متخصص هستند و پیام و ارزش برند شما را درک می‌کنند. همکاری با یک شریک باتجربه که بتواند مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد و ارزش و تفاوت برند شما را به گوش آن‌ها برساند، بسیار مهم است و می‌تواند حضور مؤثر شما را در بازار تضمین کند. همان‌طور که می‌دانید، محتوا پادشاه است. تولیدکنندگان محتوای باکیفیت که بتوانند پیام برند شما را به‌درستی به گوش دیگران برسانند، اثر فوق‌العاده زیادی بر محبوبیت و رشد آن خواهند گذاشت.

۴- شراکت در برقراری رابطه با مشتری

بزرگ‌ترین شرکای کسب‌و‌‌کار شما مشتری‌ها هستند. آن‌ها در رابطه با محصولات و خدمات شما بازخورد صحیح می‌دهند و معمولا ایده‌های خوب و مفیدی برای محصولات بعدی شما پیشنهاد می‌دهند. درست است که همکاری با کارخانه‌دارها و تهیه‌کنندگان مواد اولیه بسیار مهم است؛ اما مشتری‌ها نیز باید احساس کنند که برای شما باارزش و مهم هستند. اگر مشتری‌ها نباشند، کسب‌و‌کار شما هیچ ارزشی نخواهد داشت. زمانی که آن‌ها احساس کنند باارزش هستند و از طرف برند شما محترم شمرده می‌شوند، تبدیل به نماینده‌ی برند شما خواهند شد و این برای کسب‌و‌کار شما بسیار مهم و مفید خواهد بود.

در روابط خود با مشتری‌ها تجدید نظر کنید و به قضیه به چشم یک مسیر یک‌طرفه برای فروش محصولات خود نگاه نکنید. از بازخوردهای آن‌ها استقبال کنید. مطمئنا شما هم از پیشنهادات و اطلاعاتی که از بازخوردهای آن‌ها می‌گیرید، شگفت‌زده خواهید شد.

it department

۵- شراکت با بخش آی‌تی و تکنولوژی

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، شما باید با توجه به هدف برند خود نوع شراکت‌های آن را مشخص کنید. به‌عنوان مثال، برندهایی که فروش آنلاین دارند باید شراکت قوی با شرکت‌هایارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی سرور داشته باشند.

وجود توسعه‌دهندگان سمت سرور برای موفقیت و بقای یک برند آنلاین ضروری است. درواقع در کسب‌و‌کارهای آنلاین هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد. به مهارت‌ها و توانایی‌های کارمندان بخش آی‌تی توجه ویژه‌ای داشته باشید. به یاد داشته باشید که تجهیزات شما باید توانایی حمایت از رشد و افزایش ترافیک سایت شما یا روبه‌رو شدن با چالش‌های احتمالی داشته باشند. تجربه‌ی خرید کاربر از وب‌سایت شما به مهارت اعضای تیم آی‌تی بستگی دارد؛ بنابراین در انتخاب کارمند برای این بخش از شرکت خود بسیار دقت کنید.

۶- شراکت در ساخت

شما باید به رابطه‌ی خود با کارخانه‌ای که محصولات شما را تولید می‌کند، اهمیت بدهید. بسیاری از کسب‌و‌کارها برای ساختن محصولاتشان فقط به قیمت نهایی توجه می‌کنند. درحالی‌که کیفیت، اعتماد، امانت‌داری و امکان سفارشی‌سازی کردن محصولات ازجمله دیگر عواملی هستند که در انتخاب کارخانه‌ی مناسب باید در نظر گرفته شوند. رشد طولانی‌مدت یک برند نیازمند تداوم و انعطاف‌پذیری است.

ساختن محصولات یکی از پرهزینه‌ترین جنبه‌های کسب‌و‌کار است. عوامل زیادی برای سنجش و انتخاب کارخانه‌ی مناسب برای شراکت باید در نظر گرفته شود. بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه‌های خود با کارخانه‌های خارجی شراکت کنند. درحالی‌که برخی دیگر شراکت‌ با کارخانه‌هایی را که بر تولیدات آن‌ها کنترل داشته باشند، ترجیح می‌دهند. شما همیشه باید کیفیت و اعتماد را در نظر بگیرید و این موارد را فدای هزینه‌ی پایین نکنید. تجربه‌ی کاربر از محصولات شما و موفقیت بلندمدت برند به این موارد بستگی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات