۶ عادت آزاردهنده کارشناسان فروش

چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کارشناس فروش اگر در کار خود حرفه‌ای باشد می‌تواند فروش محصولات شما را بالا ببرد اما وجود برخی عادت‌های آزاردهنده در آن‌ها می‌تواند نتیجه کاملا برعکس داشته باشد.
تبلیغات

محصولات یا خدماتی که وارد بازار می‌شوند اگر به‌اندازه کافی جالب و کارآمد باشند جایگاه خودشان در میان مشتری‌ها را پیدا می‌کنند. در غیر این ‌صورت یک کارشناس فروش می‌تواند پلی میان محصول شما و مشتری‌ها باشد. اگر این شخص مهارت‌های کافی داشته باشد می‌تواند فروش شما را به‌ طرز چشمگیری بالا ببرد؛ اما اگر فرد نالایقی باشد فروش شما را به صفر می‌رساند. چگونه می‌توان یک فروشنده‌ی خوب را از یک فروشنده‌ی نامناسب تشخیص داد؟ در ادامه این مقاله زومیت در مورد آزاردهنده‌ترین عادت‌های یک متخصص‌ فروش که باعث فراری دادن مشتریان می‌شود توضیح داده شده است.

sales person

۱- تلف کردن وقت با تعارف‌های بیهوده

یک فروشنده خوب زمان را بیهوده هدر نمی‌دهد و پیغامش را واضح و سریع بیان می‌کند. شما حدود ۲۰ ثانیه زمان دارید تا محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید. احوال‌پرسی‌ کردن هیچ منفعتی برای کسب‌و‌کار شما ندارد و فقط باعث می‌شود ۳ تا ۵ ثانیه از زمان باارزش شما بیهوده تلف شود. یک فروشنده خوب سعی می‌کند به‌جای وقت تلف کردن در مورد مزایای یک محصول صحبت کند و توجه مشتری را جلب کند.

۲- دروغ گفتن

مهم نیست که موضوع مورد بحث چه چیزی است، دروغ گفتن شانس شما را برای فروش محصول پایین می‌آورد. فروشنده‌ای که مکالمات خودش را با دروغ گفتن شروع می‌کند یعنی خودش هم به ارزشمند بودن محصول اعتقادی ندارد. بنابراین چنین فردی نمی‌تواند فروشنده d مناسبی برای معرفی محصول یا خدمات شما باشد.

sales person

۳- ساختن فرضیات بی‌اساس

فروشنده‌ای که در کار خودش متخصص باشد، بر اساس فرضیه و حدس و گمان پیش نمی‌رود بلکه تحقیق می‌کند. هیچ مشتری دوست ندارد که اتفاقی با او تماس بگیرند و بازاریابی کنند. یک فروشنده خوب قبل از تماس گرفتن به خوبی در مورد زمینه کاری شرکت و نیازهای آن تحقیق می‌کند و زمانی که تماس گرفت می‌داند که با چه شخصی باید در این مورد صحبت کند.

۴- فراموش کردن

گاهی اوقات زمانی که کارشناس فروش با یک مشتری تماس می‌گیرد، مشتری از او می‌خواهد که اطلاعات جامع‌تری از محصول برایش فرستاده شود تا بتواند در اوقات فراغت خود آن‌ها را مطالعه کند. اما کارشناس فروش فراموش می‌کند که اطلاعات را برای او بفرستد و درنتیجه مشتری علاقه‌مندی خود را نسبت به محصول از دست می‌دهد. حتی اگر مشتری به آن محصول واقعا علاقه‌مند شده باشد با دیدن چنین رفتاری نظرش را کاملا تغییر خواهد داد و این موضوع به ضرر شرکت شما خواهد بود.  

sales person

۵- ندادن اطلاعات کافی به مشتری

یک فروشنده خوب می‌داند که باید در مورد یک محصول به مشتری اطلاعات کامل و جامع بدهد. بنابراین علاوه‌ بر معرفی محصول در مورد ارزش‌ها و قیمت آن با مشتری صحبت می‌کند. و مزیت‌هایی که باعث می‌شود تا این محصول نسبت به یک محصول دیگر برتری داشته باشد را به‌طور کامل برای مشتری توضیح می‌دهد. افرادی که اطلاعات کافی در مورد خدمات ارائه نمی‌دهند نسبت به دیگران شانس کمتری برای فروش دارند.

۶- ایجاد فوریت کاذب

بعضی از کارشناس‌های فروش مهلت تمام شدن حراج را بهانه‌ کرده و مشتری‌ها را مجبور به خرید کردن می‌کنند. درواقع به‌جای اینکه بگویند خرید این محصول چه منفعتی برای مشتری دارد سعی می‌کنند تا نیازهای خودشان را در اولویت قرار دهند. مشتری‌ها دوست دارند احساس کنند که محصول را برای صلاح خودشان خریداری کرده‌اند. یک فروشنده خوب می‌داند که ضرورت فروش محصول را باید طوری به مشتری بگوید که مشتری فکر کند با خرید نکردن فرصت بزرگی را از دست خواهد داد.

درنهایت کارشناس فروش باید صادق باشد، اطلاعات بالایی داشته باشد و مشتری را در راس اولویت‌های خودش قرار دهد. این ویژگی‌ها می‌تواند فروش خدمات یا محصولات شما را بالا ببرد.   ‌

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات