متقاضیان کار در سیلیکون ولی به دنبال محل دیگری برای اشتغال هستند

جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به دلیل هزینه‌های بالای زندگی خواهان ترک خلیج سان‌فرانسیسکو هستند. مقصد بعدی کجا می‌تواند باشد؟ شاید آستین تگزاس گزینه مناسبی باشد.
تبلیغات

هزینه‌های بسیار بالای زندگی در سیلیکون ولی و رشد فوق‌العاده زیاد بازار مسکن در آن، باعث شده است بسیاری از متقاضیان کار در این منطقه محل دیگری را برای اشتغال انتخاب کنند. این موضوع طی ۵ سال گذشته حدود ۶۷ درصد رشد داشته است و طبق مطالعات انجام‌شده، ممکن است به فرار مغزها از این ناحیه منجر شود. طبق اعلام یک وب‌سایت‌ کاریابی به ‌نام indeed، حدود ۴۴ درصد جویندگان کار در سان‌فرانسیسکو و سن‌خوزه به ‌دنبال پیدا کردن محل دیگری برای کار در خارج از منطقه خود هستند. این نرخ رشد از شهرهای دیگر آمریکا که بخش‌های تکنولوژی بزرگی دارند مانند نیویورک، سیاتل، بوستون و آستین هم بیشتر بوده است.

silicon valley

معاون ارشد این وب‌سایت اعلام کرده است بسیاری از کارمندان سیلیکون ولی که حقوق بالایی دریافت می‌کنند نیز به دنبال پیدا کردن شغل در خارج از محدوده خودشان هستند. این نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی با درآمد بالا فقط مختص سیلیکون ولی نیست و در دیگر شهرهای آمریکا نیز پیدا می‌شود.

طبق اعلام دیگری از این وب‌سایت، حدود ۴۹ درصد از جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال به ‌دنبال محل دیگری برای کار هستند. جالب است بدانید که این درصد در میان افراد حرفه‌ای با چند سال سابقه کار که زندگی آرام‌تری نسبت به جوانان دارند، حتی بیشتر است. حدود ۵۹ درصد از افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال نیز تمایل به کار کردن در نقاط دیگر آمریکا دارند.

سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه چیزی باعث شده که مردم خواهان کوچ کردن برای پیدا کردن شغل بعدی خودشان باشند؟ معاون ارشد وب‌سایت indeed گفته است: «ما فکر می‌کنیم زندگی در سیلیکون ولی برای ساکنان آن صرف نمی‌کند و اکثر آن‌ها به ‌دنبال پیدا کردن تعادل بهتری میان کار و زندگی هستند.»

silicon valley

آستین برخلاف سیلیکون ولی با کاهش درصد جویندگان کار در مناطق دیگر همراه بوده است. امروزه تنها ۳۴ درصد از آن‌ها به ‌دنبال کار کردن در یک منطقه دیگر هستند که این نرخ نسبت به ۵ سال گذشته حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است. همچنین آستین با رشد ۱۳ درصدی پیدا کردن کار در این منطقه روبه‌رو بوده و بالاترین نرخ را در میان دیگر مراکز فناوری داشته است.

میانگین درآمد سالیانه مهندسین نرم‌افزار در سیلیکون ولی و آستین به ترتیب ۱۳۴ هزار و ۱۱۰ هزار دلار است. اما مخارج زندگی در آستین کمتر است و درنتیجه می‌توان گفت مهندسینی که در آنجا زندگی می‌کنند، از کیفیت زندگی متناسب با درآمد ۱۹۸ هزار دلار در سال بهره‌مند هستند. درنهایت می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که جویندگان کار در سیلیکون ولی، مخصوصا افراد باتجربه‌تر به‌ دنبال پیدا کردن محل دیگری برای کار هستند؛ درحالی‌که تعداد افراد جویای کار در آستین روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات