جوانان چه انتظاری از طراحی محیط کار خود دارند

دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در طراحی محیط کار شرکت‌هایی که از نیروهای جوان استفاده می‌کنند، باید امکانات خاصی در نظر گرفته شود. این امکانات انگیزه کارمندان و درنتیجه بهره‌وری شرکت را بالا می‌برند.
تبلیغات

کارمندان جوان بخش جدایی‌ناپذیر نیروی کار تمام ادارات و شرکت‌ها هستند. آن‌ها خلاق و هدفمند هستند و درک خوبی از تعادل میان زندگی و کار دارند. بسیاری از آن‌ها بعد از گذشت مدتی تبدیل به مهره‌های اصلی سازمان شما می‌شوند. در این شرایط کارفرماها ترجیح می‌دهند با فراهم کردن امکانات مناسب، همکاری خودشان را با این‌گونه افراد ادامه دهند. یکی از این راه‌ها طراحی محیط کاری جذاب است. جوانان به هماهنگی میان فرهنگ سازمان و نحوه طراحی آن اهمیت زیادی می‌دهند. آن‌ها انتظار دارند که هدف از راه‌اندازی کسب‌وکار را در طراحی دفتر شرکت ببینند. هدف از طراحی محیط کار تنها استفاده از صندلی‌های ارگونومیک نیست؛ بلکه فضای آن باید قلب و روح کارمندان را تحت تأثیر قرار دهد. چه ویژگی‌ها و امکاناتی می‌تواند باعث بالا رفتن اشتیاق کارمندان و درنتیجه بهبود بهره‌وری آن‌ها شود؟ برای آشنایی با ۳ نکته‌ای که در طراحی محیط کار باید رعایت شود، با زومیت همراه باشید.

work space

۱- برای کارهای متفاوت فضای کاری متفاوت در نظر بگیرید

کارمندان دوست دارند در فضای شرکت حرکت کنند و محلی را انتخاب کنند که احساس می‌کنند با کار کردن در آن، بهره‌وری بیشتری دارند. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که خلاقیت و روابط به‌عنوان ویژگی برتر ما نسبت به ماشین‌ها محسوب می‌شوند. از نظر جوانان، محیط کار تنها محلی برای امرار معاش نیست؛ بلکه جایی برای به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن درباره ایده‌های جدید است. بنابراین سعی کنید در محیط کاری خود از امکاناتی مانند کتابخانه، میزهای کاری ایستاده و دفاتر دنج استفاده کنید. همچنین در صورت وجود شرایط مناسب، امکان کار کردن در فضای باز نیز برای کارمندان خود فراهم کنید.

۲- آشپزخانه را به‌عنوان مهم‌ترین بخش شرکت در نظر بگیرید

اجازه بدهید کارمندان در آشپزخانه آشپزی کنند، دستور غذایی خود را باهم به اشتراک بگذارند و در حین غذا خوردن باهم صحبت کنند. این فعالیت‌ها باعث می‌شود افرادی که فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهند، به هم نزدیک‌تر شوند و ایده‌های خود را باهم به اشتراک بگذارند و درنتیجه نوآوری و خلاقیتشان بیشتر شود.

workshop

۳- کارگاه آموزشی را جایگزین اتاق کنفرانس کنید

کارگاه‌های آموزشی مکانی برای به اشتراک گذاشتن افکار و ایده‌ها هستند. برای طراحی چنین فضایی می‌توانید روی دیوارها را با تخته وایت ‌برد، ویدئو پروژکتور و مانیتورهای بزرگ بپوشانید. مبل، میز و صندلی‌هایی انتخاب کنید که به‌راحتی قابل حرکت باشند تا کارمندان بتوانند در گرو‌های ۲ و ۳ نفره یا به‌صورت تکی بنشینند. بهترین کارگاه‌ها، آن‌هایی هستند که پنجره‌های بزرگ دارند و درنتیجه از نور روز بهره‌مند می‌شوند. چنین فضاهایی باعث باز شدن فکر انسان می‌شوند. اگر امکان استفاده از اتاق‌های پنجره‌ دار ندارید، می‌توانید در طراحی اتاق از کتابخانه و پنجره‌های نمادین بهره ببرید. استفاده از چای‌ساز، قهوه و خوراکی‌های خوشمزه را در فضای کارگاه آموزشی فراموش نکنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات