چگونه می‌توان مشکلات محیط کار را قبل از وقوع حل کرد

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند؛ اما بررسی و تحلیل اطلاعات به‌دست‌آمده از تمام بخش‌های یک سازمان، می‌تواند تا حدودی از وقوع مشکلات جدید در محیط کار پیش‌گیری کند.
تبلیغات

کسب‌و‌کارهای مدرن با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت هستند. رهبران کسب‌و‌کارهای جدید و بزرگ تلاش بسیار زیادی می‌کنند تا بتوانند نسبت به اتفاقات جدید واکنش مناسب نشان دهند و خودشان را با آن‌ها تطبیق دهند. خوشبختانه راه‌های بسیار زیادی برای پیش‌بینی و جلوگیری از مشکلات وجود دارند. ۷ نکته‌ای که در ادامه این مقاله زومیت آورده شده است، به شما در انجام این کار کمک می‌کنند.

business meeting

۱- برقراری رابطه مؤثر

ارتباطاتی که شما و تیمتان با دیگر کارمندان شرکت برقرار می‌کنید، تأثیر زیادی بر بهبود بهره‌وری شرکت می‌گذارند. همکاران و کارمندان خود را از اتفاقات پشت‌صحنه مطلع کنید و آن‌ها را برای تغییرات آماده کنید. حتی کمترین مقدار اطلاع‌رسانی نیز می‌تواند میزان استرس کارمندان را کاهش دهد. زمانی که آن‌ها انتظار تغییر کردن شرایط را داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند خودشان را با اوضاع جدید وفق دهند و همین موضوع تأثیر زیادی بر بهبود بازدهی آن‌ها می‌گذارد.

۲- بازخورد گرفتن

داشتن ارتباطات مؤثر تنها به اخطار دادن و آماده کردن کارمندان برای تغییرات محدود نمی‌شود؛ بلکه باید از آن‌ها بازخوردهای سازنده نیز گرفته شود. کارمندان جنبه‌هایی از سازمان را می‌بینند که ممکن است رهبران و مدیران کمتر متوجه آن‌ها باشند. با کارمندان خود بی‌طرفانه و دوستانه صحبت کنید و از همه بخواهید در این مکالمات شرکت داشته باشند.

۳- ارائه راه‌حل‌های  جدید

تاریخ همواره تکرار می‌شود و یادگرفتن از اشتباهات گذشته، راه‌ رسیدن به موفقیت را هموار می‌کند. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن مشکلات گذشته و راه‌حل‌هایی که برای رفع آن‌ها ارائه شده است، به خاطر بسپارید. گاهی اوقات راه‌حل مشکلات جدید از ترکیب راه‌های قبلی به دست می‌آید. همچنین باید افرادی که در برطرف کردن مشکلات قبلی به شما کمک کرده‌اند، به‌خوبی به خاطر بسپارید؛ زیرا ممکن است در آینده نیز کمک زیادی به شما در این زمینه انجام دهند.

business problems

۴- تشویق به همکاری

بسیاری از سازمان‌ها از ساختار و فعالیت‌های سنتی استفاده می‌کنند. درحالی‌که رهبران کسب‌و‌کارهای نوپا به‌ دنبال استفاده از راه‌حل‌های جدید هستند. از بین بردن بخش‌بندی‌هایی که کارمندان یک دپارتمان را از دیگران جدا می‌کند، باعث می‌شود همه کارمندان ببینند کارشان چه تأثیری بر دیگران می‌گذارد. به عبارتی این کار باعث می‌شود کارمندان عواقب تصمیماتی که می‌گیرند، ببینند و درنتیجه دقت بیشتری در عملکرد خود داشته باشند. گاهی اوقات کمک گرفتن از اعضای بخش‌های دیگر می‌تواند تأثیر زیادی بر جلوگیری از بروز مشکلات آینده داشته باشد.

۵- استفاده از فرضیات

یکی از راه‌های روبه‌رویی با مشکلات، فکر کردن به فرضیات است. سعی کنید نتیجه تمام تصمیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید، از قبل تصور کنید. یک پیش‌بینی خوب و مؤثر زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید دانش خود را تحلیل کنید و از آن برای بررسی اتفاقاتی که ممکن است رخ دهند، استفاده کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند؛ اما در دنیای کسب‌و‌کار می‌توان با ارزیابی دقیق و استفاده از تجربیات گذشته، این کار را تا حدودی انجام داد.

application testing

۶- آزمایش کامل

یک محصول یا اپلیکیشن جدید باید پیش از ارائه شدن به‌طور کامل مورد آزمایش قرار بگیرد. درست است که محصول تا پیش از ارائه بارها تغییر می‌کند؛ اما آزمایش کردن آن در هر مرحله می‌تواند مشکلات پنهان‌شده در هر بخش را به‌خوبی نشان دهد.

۷- پیگیری پیشرفت

اگر از تاریخ درس نگیرید، مجبور هستید که دوباره آن را تجربه کنید. به کار بردن نکته‌ها و درس‌هایی که از اتفاقات گذشته گرفته‌اید، می‌تواند بر موفقیت شما تأثیر زیادی بگذارد. زمانی که می‌خواهید برای مشکلات جدید راه‌حل ارائه دهید، مشکلات گذشته و راه‌هایی که برای رفع آن استفاده کرده‌اید نیز در نظر بگیرید و در تصمیم‌گیری خود به‌ کار ببرید.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات