۶ قانون برای موفقیت و سوددهی یک برند

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
موفقیت و سوددهی یک برند از طریق بالا بودن تعداد دنبال ‌کننده‌های صفحات مجازی حاصل نمی‌شود، بلکه نیازمند رعایت یکسری نکات و قوانین است.
تبلیغات

دلیل اصلی راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار این است که بتوانیم با خدمتی که ارایه می‌دهیم به سوددهی برسیم و زندگی را برای دیگران آسان‌تر کنیم. اشتباهی که این روزها اکثر کارآفرینان انجام می‌دهند این است که تلاش بسیار زیادی می‌کنند تا قبل از راه‌اندازی شرکت‌شان یک برند شخصی بسازند یا تبدیل به اینفلوئنسر شوند، اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی فالوئرها یا دنبال ‌کننده‌های زیادی دارند و از این طریق تبلیغات انجام می‌دهند. ما اینفلوئنسر را تبدیل به یک سمت شغلی کرده‌ایم و مردم نیز این شغل را دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند. درواقع ما فرآیند افزایش دنبال ‌کننده‌ها که باید به‌طور طبیعی انجام شود را با یکسری قوانین سفت و سخت ترکیب کرده‌ایم، اما باید بدانید که تعداد دنبال ‌کننده‌ها برابر با ثبات اقتصادی نیست.

برای کسب موفقیت باید سعی کنید که در کنار این زرق‌و‌برق‌ها و زمانی که تعداد دنبال‌ کننده‌هایتان بالا رفت یک شرکت سودآور بنیان‌گذاری کنید و از این راه درآمد کسب کنید. راه‌های متفاوت زیادی برای پول درآوردن از کاری که دوست دارید انجام دهید وجود دارد فقط کافی است به دنبال‌ کننده‌هایتان بها دهید تا آن‌ها نیز حاضر باشند برای شما و برندتان پول خرج کنند. در ادامه این مقاله نیز ۶ نکته برای رسیدن به محبوبیت و سوددهی آمده است که می‌توانند به شما در انجام این کار کمک کنند.

۱-کمی خودسرانه عمل کنید

بعضی افراد نمی‌توانند دست از توییت کردن بردارند و در همه حال مشغول ساخت ویدئو هستند. این افراد طرفداران زیادی دارند و مردم به هر چیزی که می‌گویند گوش می‌دهند، حتی اگر مطالب گفته شده را دوست نداشته باشند بازهم در نقش شنونده عمل می‌کنند. این افراد دیگران را به درگیری و بحث دعوت می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند که همه آن‌ها را دوست دارند یا نه.

۲- آموزش دهید

بهترین راه برای بالا بردن خودتان این است که افرادی که در کنارتان هستند را نیز بالا ببرید. هر چیزی که می‌دانید، تمام رازها و تجربیات خود را به دیگران نیز آموزش دهید. مردم را با کاری که انجام می‌دهید آشنا کنید و تمام مراحل انجام کار را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. شکست‌هایتان را نیز مانند پیروزی‌هایتان اعلام کنید و به یاد داشته باشید که هیچ‌کس به یک فرد متخصص که سکوت کرده است گوش نمی‌دهد بنابراین تمام درس‌هایی که در زندگی یاد گرفته‌اید را به‌عنوان نصیحت در اختیار دیگران قرار دهید.

۳- تمام قوانین را بشکنید

افرادی که سازنده هستند موانع را کنار گذاشته و از این طریق به شنوندگان کمک می‌کنند تا زمان‌شان را برای پیروی کردن از قوانین هدر ندهند، بنابراین فرصت این را ندارند که ببینند آیا کاری که انجام می‌دهند از راه مناسب انجام می‌شود یا خیر. یکی از بدترین کارهایی که در راستای محبوب کردن برند خود هرگز نباید انجام دهید این است که به لیست قوانین دیگران نگاه کرده و از آن‌ها تقلب کنید. همان‌طور که هیچ دو انسانی شبیه به هم نیستند، دو شرکت نیز نباید باهم یکسان باشند، بنابراین اهداف و وظایف خود را مشخص کرده و قوانین خود را در راه رسیدن به آن‌ها اجرا کنید.

branding

۴- هیچ  ترسی نداشته باشید

گاهی اوقات مردم دانش خود را با دیگران به اشتراک نمی‌گذارند زیرا می‌ترسند که با انجام این کار یک فرد متکبر به نظر برسند، اما اگر شما در مورد تجربیات خود صحبت نکنید مطمئنا شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد و مردم به سمت او جذب خواهند شد. نترسید از اینکه اشتباه کنید و به جای پنهان شدن، در انظار عمومی ظاهر شوید.

۵- درآمد کسب کنید

اگر تعداد زیاد دنبال‌ کنندگان برابر با درآمد بالا بود مطمئنا اغلب افراد میلیونر می‌شدند. اما قانون ۲۰/۸۰ در این حوزه کسب‌و‌کار نیز حکم‌فرما بوده و به این معنا است که ۸۰ درصد درآمد آنلاین از ۲۰ درصد مردم حاصل می‌شود. پس چگونه می‌توان از طریق دنبال ‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی کسب درآمد کرد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ فقط کافی است داخل صفحه‌تان اجناسی با قیمت‌های متفاوت را برای فروش بگذارید. کالاهایی که ارزان هستند مورد استقبال افراد کم‌درآمد قرار خواهند گرفت و افرادی که برند شما را دوست دارند نیز کالاهای گران‌تر را خریداری خواهند کرد. هر زمان مشاهده کردید که فروشتان در حال بالا رفتن است و افراد بیشتری جذب شما شده‌اند آن‌گاه می‌توانید در راستای بهبود کیفیت زندگی مردم، اجناس خود را رشد و توسعه دهید.

۶- پلتفرم یا محیط اجرایی خودتان را داشته باشید

هیچ‌ موقع فرمانروایی خود را روی زمین قرضی دیگران بنا نکنید، از ربات‌های افزایش دهنده دنبال‌ کننده استفاده نکنید. وب‌سایت کسب‌و‌کار خودتان را بسازید یا حتی با استفاده از برنامه‌های مختلف، شبکه اجتماعی مخصوص به برند خود را راه‌اندازی کنید. همیشه با این ذهنیت پیش بروید که اگر در عرض یک شب همه شبکه‌های اجتماعی شما از بین بروند بتوانید کسب‌و‌کار خود را دوباره رونق دهید، اگر مشتری‌ها و طرفداران شما حقیقی باشند خودشان به دنبال پیدا کردن شما هستند و می‌توانید دوباره همه چیز را از نو شروع کنید.

برند شما بازتابی از شخصیت شما است، بنابراین آن را بر پایه اطلاعات جعلی بنا نکنید، خودتان باشید تا مردم به‌صورت طبیعی به سمت شما جذب شوند. برای رسیدن به موفقیت و محبوب شدن برندتان می‌توانید نگاهی به کسب‌و‌کارهای پررونق بیندازید تا از آن‌ها الهام بگیرید اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید از آن‌ها تقلید کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات