کمک ۴۸ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریالی به شرکت‌ های دانش بنیان

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری اعلام کرد تاکنون ۴۸ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق این کریدور کمک شده است.
تبلیغات

حامد افشاری اعلام کرد  میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال به شرکت‌های دانش بنیان از طریق این کریدور کمک شده است.

مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد ناآشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان با بازار گفت: «شرکت‌های دانش بنیان بر اساس ظرفیتشان با ادبیات بازار ناآشنا هستند و وقتی وارد مباحث شرکت‌داری می‌شوند، دچار بروکراسی‌هایی شده که از فعالیت اصلی‌شان بازمی‌مانند. به همین خاطر نیاز است که در کنار این شرکت‌ها قرار بگیریم و مباحث مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

افشاری در مورد اهداف کریدور صادرات و تبادل فناوری توضیح داد:‌ «دو هدف اصلی، کاهش دادن زمان تجاری‌سازی شرکت‌ها و افزایش میزان موفقیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان است. در دنیا حدود ۱۵ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان به موفقیت نهایی دست می‌یابند. ما نیز می‌خواهیم میزان موفقیت این شرکت‌ها از ۱۵ درصد بیشتر شود. یکی از راهکارها در این میان افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان است. کاهش زمان تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان هم می‌تواند به میزان موفقیت‌ها کمک کند.»

مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری اعلام کرد: «ما قصد داریم شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات مورد نیازشان را از ما دریافت کنند. به همین خاطر ۵۴ خدمت را در ۱۶ ایستگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهیم.»

به گفته‌ی افشاری، چهار دسته‌ی خدماتی در نظر گرفته شدند. ارزیابی شرکت‌ها و محصولات، پتنت (مالکیت فکری)، خدمات تجاری‌سازی و صادرات چهار دسته‌ی موجود در کریدور صادراتی هستند. در کانون پتنت یکی از عمده‌ترین کارهایی که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود، ثبت پتنت است. تحلیل پتنت و ارائه آن به بازار در این واحد انجام می‌شود.

مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد:‌ «انواع مشاوره، رصد بازار، تهیه اقلام تبلیغاتی، عارضه‌یابی، حسابداری و اخذ مجوزها و گواهینامه‌ها در بخش خدمات تجاری‌سازی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.»

افشاری افزود: «پس از تجاری‌سازی، حضور در بازارهای بین‌المللی می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان در درآمدزایی و موفقیت تجاری کمک شایانی کند که در کریدور صادراتی به‌صورت ۱۵ نوع خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.»

مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری گفت: «تاکنون ۴۸ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است. ۷۰۴ شرکت در این کریدور حضور دارند. تاکنون ۱۰۰۹ خدمت در این کریدور به شرکت‌ها ارائه شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات