ارتباط بین طراحی کارت ویزیت خوب و افزایش فروش (قسمت دوم و پایانی)

دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در قسمت اول کلیاتی در خصوص طراحی خوب یک کارت ویزیت و اهمیت آن در فروش و برندینگ یک کسب‌وکار بیان شد. با بخش پایانی این مطلب در زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر بخواهیم اهمیت یک کارت ویزیت را در آغاز یک ارتباط تا نهایی شدن فروش به شکل ساده تحلیل کنیم، این کارت ابتدا نقش معرفی صاحب کسب‌وکار را ترسیم می‌کند. مرحله بعدی، ایجاد ساختار و اهداف برای کارت ویزیت است که یکی از پرچالش‌ترین مراحل محسوب می‌شود:

کارت ویزیت برای چه کاری طراحی می‌شود و قرار است چه کاری برای ما انجام دهد؟

ایجاد یک دورنما، پردازش و ارزیابی مراحل بعدی سیر فعالیت یک کارت ویزیت است.

بگذارید قضیه را ساده‌تر و با تحلیل‌های آسان و موردی بیان کنیم.

طراحی کارت ویزیت افزایش فروش

۱. تصویر روی کارت ویزیت بسیار مهم است. این تصویر است که ۸۰ درصد برداشت و واکنش مخاطب را به خود اختصاص می‌دهد و تعیین‌کننده ارتباط یا عدم ارتباط شما با افراد است.

۲. نحوه ارائه کارت ویزیت بسیار اهمیت دارد.

مدیر کسب‌وکار باید بداند اگر صد کارت ویزیت را به شکل هدفمندانه به سمت هدف پرتاب کند، به‌مراتب اثربخشی و فروش بیشتری از چند هزار کارت ویزیت بدون هدف‌گیری است. پس نحوه ارائه کارت ویزیت بسیار بااهمیت است و برای این امر نیاز به مطالعه یا کمک گرفتن از متخصصان مربوطه است.

۳. سطح‌بندی استفاده از کارت ویزیت موضوع مهم دیگر است که باز هم بسیاری از شرکت‌های ایرانی از آن غافل هستند.

همه کسب‌وکارها و شرکت‌ها به نمایشگاه‌ها به چشم یک فرصت برای افزایش ارتباطات و فروش خود نگاه می‌کنند و برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ اما دقت کرده‌اید بسیاری از تجارت‌ها و سازمان‌ها از نمایشگاه آن‌طور که باید خروجی نمی‌گیرند چرا که برای عقب نماندن از قافله، فقط به فکر داشتن غرفه‌ای در فلان نمایشگاه هستند.

سطح‌بندی کارت ویزیت بسیار اهمیت دارد. شما نباید در نمایشگاه همان کارتی را که یک ویزیتور یا کارشناس از شما می‌بیند، به مدیر یا معاون یا مشاور توسعه بازار یک شرکت بدهید!

کارت ویزیت خوب زمانی افزایش فروش را برای شما به ارمغان می‌آورد که بر اساس سطوح کسب‌وکار شما طراحی و ارائه شود. هیچ موفقیتی بدون زحمت نیست. هیچ زحمتی جز با تخصص و تجربه کافی به هدف نمی‌رسد. پس هوشمندانه کارت ویزیت خود را انتخاب کنید؛ چرا که کل سازمان با سطح کسب و کار متفاوت است؛ سطح عملیات هم با سطح کسب و کار فرق دارد.

طراحی کارت ویزیت ایده

۴. استراتژی کارت ویزیت را به‌درستی ترسیم کنید.

آیا می‌خواهید بین رقبا، کارت ویزیت را به‌عنوان یک پوشش‌دهنده پشتیبان برای عملیات برنامه‌ریزی بازاریابی به کار ببرید؟ یا افزایش فروش نسبی و موقتی داشته باشید که بتوانید هزینه‌های کارمند و شرکت را مدیریت و کنترل کنید؟

تمایز روی کالا و خدماتتان دغدغه شما است؟ یا تمرکز روی یک محصول و خدمت ویژه که فعلا رقیبی در آن وارد نشده است یا اصلاً نمی‌تواند از شما کپی کند؟

پس استراتژی کارت ویزیت صحیح را ترسیم کنید.

۵. از طراح و گرافیست حرفه‌ای کمک بگیرید. دقت کنید منظور از حرفه‌ای بودن، الزاماً طرح‌های ویژه نیست؛ حرفه‌ای بودن یک طراح در دنیای کسب و کار به معنی قدرت تجزیه و تحلیل او برای سفارش مشتری منطبق با وضعیت او است. بدیهی است یک طراح به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه‌ای وارد شود که تخصص و تجربه وی نیست. بنابراین اگر می‌خواهید به‌درستی عمل کنید، باید با متخصصان حوزه کسب و کار و فروش وارد تعامل شوید تا بتوانید یک تیم داشته باشید.

پس یافتن یک طراح حرفه‌ای برای طراحی یک کارت ویزیت مناسب می‌تواند امتیازات زیر را در پی داشته باشد:

الف) توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند

ب) تصویر صحیحی برای نمایش فعالیت ما به نمایش می‌گذارد

ج) احساسات مخاطب را به‌درستی تحریک می‌کند

د) طراحی متمایز و اثربخشی خواهد داشت

اما سادگی یکی دیگر از ویژگی‌های یک کارت ویزیت خوب است؛ چرا که کارت ویزیت ساده، شما را متمایز می‌کند و این سادگی برای هر کسب و کار و هر تخصص متفاوت با سایرین است.

کارت ویزیت یک رسانه و ابزار تبلیغی-ارتباطی بااهمیت و کم‌هزینه برای رشد هر کسب و کار و به‌ویژه استارتاپ‌ها است که با محدودیت‌های مالی مواجه هستند، پس کارت ویزیت خوب را دست کم نگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات