مواردی که همه مدیران باید در زمان استخدام کارمند در نظر بگیرند

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اولویت‌بندی استخدام کارمندان بر اساس رضایت مشتری و مدیریت زمان توسط مدیران با هدف حذف برخی موانع، موجب حرکت سریع‌تر و موفقیت یک کسب‌وکار می‌شود.
تبلیغات

 وقتی شرکتی در حال توسعه است، نیازهای گزینشی آن را چگونه اولویت‌بندی می‌کنید؟

بدون توجه به اندازه و مقیاس شرکت، استخدام و گزینش یکی از موضوعات چالش‌برانگیز برای مدیران است. افراد زیادی تلاش می‌کنند راهی را برای اولویت‌بندی زمان خود پیدا کنند و مسئله سخت‌تر برای شما به‌عنوان یک مدیر، این است که تشخیص بدهید چه میزان از زمان خود را برای گزینش افراد صرف کنید. نهایتا می‌توان گفت اولویت‌بندی استخدام، بیشتر هنر است تا علم، اما در انجام این امر مسائل کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود

۱. اولویت‌بندی هر آنچه به‌طور مستقیم بر رضایت مشتری تأثیر دارد

یکی از مهم‌ترین اصول راه‌گشا برای هر نوع توسعه‌ای در تجارت، این است که رضایت مشتری را بالاتر از هر چیز دیگری اولویت‌بندی کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، شما باید گزینش برای پست‌های مختلف را به‌گونه‌ای اولویت‌بندی کنید که حتما یک تجربه بسیار خوب برای مشتری به همراه داشته باشد. این موضوع شامل کارمندان مشاور خدمات، همکاران بخش خرده‌فروشی، کارکنان بخش ارسال یا حمل‌ونقل و افراد ناظر بر کنترل کیفی محصولات است.

به‌عنوان یک مدیر در هر بخش از تجارت که هستید، بزرگ‌ترین و تنها سرمایه شما حسن سابقه و اعتبارتان است که اگر قوی باشد؛ می‌تواند از طریق تبلیغات شفاهی فزاینده و وفاداری مشتریان، مسیری برای پیشرفت سریع و بلند‌مدت شما ایجاد کند. اما حتی نظر منفی یک مشتری می‌تواند تأثیر بسیار بدی روی نام تجاری و توسعه آتی شما داشته باشد.

۲.  اطمینان از ارزیابی زمان و نقشی که به عهده دارید

به‌عنوان مالک کسب‌و‌کار، تأمل مداوم روی اینکه چگونه زمان خود را صرف می‌کنید، حساس و مهم است و به این طریق، می‌توانید بهترین زمان برای برداشتن برخی مسئولیت‌های دست‌وپاگیر از دوش خود را تشخیص دهید و وظایف اصلی‌تان را به بهترین شکل انجام دهید. به‌هرحال شما بهترین فرد برای توسعه چشم‌انداز تجاری و استراتژی کسب‌وکار، ایجاد فرهنگ و رهبری تیمتان هستید. شما همچنین ممکن است بیشترین نقاط ضعف را در فروش و کسب‌وکارهای جدید یا نوآوری در ارسال محصول داشته‌ باشید. وقتی‌که روی چگونگی مدیریت زمان‌ تأمل کنید؛ می‌توانید استخدام برای وظایف و پست‌ها را به‌گونه‌ای اولویت‌بندی کنید که برای کارهایی که فقط شما قادر به انجام آن‌ها هستید، فضا ایجاد شود. توانایی تبدیل خودتان از کسی که در درون کسب‌وکار شما فعالیت می‌کند به کسی که روی این کسب‌وکار نظارت دارد، یک چالش بزرگ برای هر کارآفرین است، اما درعین‌حال نیازی اساسی برای حفظ موفقیت یک تجارت محسوب می‌شود.

مدیریت‌زمان

۳. نیاز به سرعت

بدون اولویت‌بندی آگاهانه، شرکت‌ها به‌طور ناخواسته، در یک حالت پیش‌فرض قرار می‌گیرند که در آن به‌جای گزینش افرادی که می‌توانند در نقطه مشخصی بیشترین ارزش را برای شرکت داشته باشند، برای شغل‌هایی که اشغال آن‌ها راحت‌تر است نیرو استخدام می‌کنند. یکی از ویژگی‌های یک تجارت توسعه‌یافته توانایی آن در گرفتن بازار است تا شما بتوانید ارزش را به دست مشتریان برسانید، بازخورد مشتریان را دریافت کنید و مسیر بهبود را ادامه دهید. با این ذهنیت، پیشنهاد می‌شود چیزهایی که حرکت شما را کندتر می‌کنند اولویت‌بندی کنید؛ مواردی که موانعی بر سر راهتان ایجاد می‌کنند و در نبودشان می‌توانستید سریع‌تر حرکت کنید. گفتن این موضوع از انجام آن راحت‌تر است. یک راه برای گذشتن از چنین موانعی این است که کارمندان را تشویق کنید تا در مواقعی که احساس می‌کنند کارشان معطل یا متوقف شده است، شما را در جریان قرار دهند؛ حتی اگر خودشان قادر به حل مشکلات باشند. این روش می‌تواند برای افراد، غیرمعمول به نظر بیاید؛ چراکه کارمندان اغلب تمایل دارند خودشان از عهده مشکلشان بربیایند. اما این اطلاعات می‌تواند برای شما از حیث درک چگونگی جریان کارها در داخل سازمان و ماهیت مسائلی که سرعت تیم را کاهش می‌دهد مهم باشد.

گزینش اولویت‌بندی‌ شده یک قدم مثبت است؛ چراکه این تفکر، قدم اول در داشتن یک سازمان درحال‌توسعه و کارآمد است. اقدام به استخدام برای وظایفی که تصدی آن‌ها آسان‌تر است در مقایسه با استخدام بر اساس آنچه برای تجارت شما مهم است، مانند تله‌ای است که افتادن در آن آسان است. تأمل قبل از واکنش به آنچه برای مشتریان شما مهم است و شناسایی پارامترهای بازدارنده که مانع ایجاد تأثیراتی می‌شود که در توان شما و گروهتان است، به حفظ تعادل شما در قالب یک سازمان کمک می‌کند و تضمین می‌کند که شما در حال ساخت شرکتی هستید که برای مدت‌های طولانی استوار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات