پنج روش برای حفظ بهره وری بالا در تمام روز

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مطلب با پنج روش مطمئن آشنا می‌‌شوید که می‌‌توانید با به کار بستن آن‌ها، بازدهی کاری خود را در طی روز تا حد ممکن بالا نگه‌ دارید.
تبلیغات

 واقعاً چند جنبه از زندگی شما تحت کنترلتان قرار دارد؟ مطمئنا، زمان یکی از آن‌ها نیست. اما ما می‌توانیم این‌ را که چقدر مفید و همراه با بهره‌وری از آن استفاده کنیم، کنترل کنیم. بسیاری از ما در شرایطی بوده‌ایم که آرزو داشتیم «‌ای کاش ساعت‌های بیشتری در آن روز وجود داشت» تا کارها را به اتمام برسانیم.

مطالعه اخیر در دانشگاه استنفورد پیشنهاد می‌کند که اختصاص دادن زمان بیشتر برای انجام کارها، آن‌چنان که به نظر می‌رسد مفید نیست.

این مطالعه نشان داده است که بهره‌وری به‌طور چشمگیری پس از ۵۰ ساعت کار در هفته کاهش می‌یابد و کسانی که ۷۰ ساعت کار می‌کنند، در آن ۲۰ ساعت اضافه بهره‌وری بسیار پایینی دارند. بنابراین، مسئله اصلی داشتن زمان بیشتر برای انجام کارها نیست. مسئله این است که از زمانی که دارید عاقلانه‌تر استفاده کنید. شما می‌توانید این پنج نکته‌ی بهره‌وری را به کار ببندید تا از فشار فعالیت روزانه‌تان بکاهید.

۱. صبح خود را درست شروع کنید

این‌که شما صبح خود را چگونه شروع کنید بر تمام روز شما تأثیر خواهد گذاشت.

صبح زودتر از خواب بیدار شدن و با تمام قوا شروع به کار کردن به شما کمک خواهد کرد در یک روز کار بیشتری انجام دهید. شما همچنین باید روز خود را با یک اقدام مثبت شروع کنید. درحالی‌که اکثر مردم تمایل به تمرکز بر آنچه در روز قبل قادر به انجام آن نبودند دارند، بازنشانی اولویت‌های خود و حمله به اهداف روز جدید کلیدی برای بهترین استفاده از زمان است.

تلفن و ایمیل را کنار بگذارید و با برخی از تمرینات تحریک‌کننده ذهن مانند بلند کردن وزنه و انجام یوگا شروع کنید. تمرینات خون شما را به جریان می‌اندازد و پمپاژ را بالا می‌برد تا برای کار آماده شوید، درحالی‌که یوگا به پاک کردن ذهنتان کمک می‌کند.

مقاله کسب و کار

۲. روش بهره‌وری Ivy Lee را به کار ببندید

این راهبُرد بهره‌وری قدیمی توصیه می‌کند که هر روزتان را با نوشتن یک لیست از شش چیز مهم که می‌خواهید در روز بعد انجام دهید، به پایان برسانید. هر کار با توجه به سطح اهمیت آن فهرست شده است. آن‌هایی که اهمیت بیشتری دارند ابتدای لیست و آن‌هایی که اهمیت کمتری دارند انتهای لیست می‌آیند.

هدف این نیست که همه وظایف خود را در اسرع وقت به پایان ببرید بلکه فقط باید بر اتمام کار اول تمرکز کنید. فقط زمانی که کار اول را به انتها رساندید به سراغ کار دوم بروید. این روند را تا خاتمه همه کارها انجام دهید.

جیمز کلییر، متخصص بهره‌وری و نویسنده، در یک پست وبلاگی توضیح می‌دهد که چگونه در سال ۱۹۱۸ ایوی لی، یک مشاور بهره‌وری، به چارلز شواب، مدیر عامل کارخانه فولاد بیت لحم مشاوره داد و سپس او این طرح را برای کارمندان خود اتخاذ کرد. شواب فقط همین کار را انجام داد و ملاحظه کرد که بهره‌وری بسیار افزایش دارد و یک هدیه‌ی ۲۵ هزار دلاری تقدیم مشاور کرد که در آن روزها مبلغ زیادی بود.

۳. خواب چندمرحله‌ای را امتحان کنید

بر اساس تحقیقات منتشرشده در مجله نیویورک‌تایمز، محرومیت از خواب برای کسب‌وکار‌ها در امریکا بیش از ۶۳ میلیارد دلار در سال هزینه برمی‌دارد. درحالی‌که طبیعت ما این است که تنها در شب به خواب برویم - که برای اکثر مردم کافی نیست - چرت زدن‌های کوتاه یا خواب قیلوله در طول روز ممکن است تنها چیزهایی باشند که برای بالا بردن بهره‌ وری‌ به آن نیاز دارید.

خواب چندمرحله‌ای نوعی دست‌کاری کوچک خواب است که با هدف افزایش بهره‌ وری با برهم زدن حالت عادی خواب هفت‌ساعته متوالی (خواب تک‌مرحله‌ای) انجام می‌شود. با خواب چندمرحله‌ای، شما هر شش ساعت تنها ۳۰ دقیقه می‌خوابید. این رویکرد به شما تقریباً پنج ساعت خواب اضافی در یک روز می‌دهد؛ درحالی‌که بدن شما هنوز هم می‌تواند پاداش یک خواب طبیعی شش تا هفت ساعت را داشته باشد.

۴. همیشه شاد و بشاش به نظر برسید

به نظر می‌رسد بهره‌ وری ما به حالتمان متصل است. این عبارت بدیهی به نظر می‌رسد ولی اثباتش هم وجود دارد: یک تحقیق در دانشگاه وارویک نشان داد که کارمندان شاد بهتر و بیشتر کار می­کنند. این مطالعه اثبات کرد که کارکنان مورد مطالعه با کار در کنار افراد شاد، ۱۲ درصد بهره‌ور‌تر بودند.

اگر هدف شما این است که پیشرفت خود را در کسب‌وکار ببینید، به کارمندان شاد و خوشحال نزدیک‌تر شوید و از آن‌هایی که انرژی منفی می‌پراکنند، اجتناب کنید. شما همچنین می‌توانید به سطح بهره‌ وری دیگران با خوشحال ماندن خودتان کمک کنید - که برای همه فوق‌العاده است.

۵. قهوه بنوشید

عادت قهوه ژنتیکی

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که نوشیدن قهوه می‌تواند سطح بهره‌ وری شما را افزایش دهد. جف بیکلی بنیان‌گذار gayo kopi یکی از بهترین برند‌های قهوه هم در یک گفتگو این مورد را تأیید کرد.

 او می‌گوید «قهوه می‌‌تواند نقش قدرتمندی در افزایش بهره‌ وری ما بازی کند. در طول روز با فعالیت عصب‌های مغزی، ترکیب شناخته‌شده‌ای با نام آدنوزین تولید می‌شود که با استمرار تولید آن ما احساس خستگی و کسالت خواهیم کرد. قهوه با جعل هویت گیرنده A1 (گیرنده آدنوزین نوع ۱)، با آدنوزین مبارزه و آن را مسدود می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات