چگونه کارآمدی برند خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
راه‌های زیادی برای افزایش کارامدی یک برند در شبکه اینستاگرام وجود دارد که در این گزارش به ۳ مورد از آنها اشاره می‌شود.
تبلیغات

آیا شما به دنبال توصیه‌های عملی برای بیشتر کردن فالوور و درگیر‌ کردن آنها با پست‌های اینستاگرامی خود هستید؟ بعضی از حساب‌های اینستاگرامی که متعلق به یک برند خاص هستند تا ۹۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند و هر یک از پست‌های آنها را، اغلب تا ۱۰ هزار نفر لایک می‌کنند. رسیدن به چنین موفقیتی کار سحر و جادو نیست، تنها کاری که آنها انجام می‌دهند این است که عکس‌هایی پست می‌کنند که مردم به دیدن آن علاقه دارند. اگر شما نمی‌دانید که چگونه حساب اینستاگرامی خود را ارتقا دهید، ما در اینجا چند نکته را برای شما بازگو می‌کنیم که می‌تواند باعث جذاب شدن پست‌های اینستاگرامی شما شود.

۱. عکس‌های جذاب از محصول خود آپلود کنید

عکاسی محصولات تجاری بخش بسیار مهمی از بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود، به خصوص در حالتی که این کار برای وب‌سایت‌های تجاری و محصولات فیزیکی انجام شود. در بسیاری از موارد کاری که باید انجام شود این است که محصول مورد نظر، در تضاد با پس‌زمینه‌ قرار داده شود، در این صورت کالا بیشتر به چشم خواهد آمد.

نوع عکاسی تجاری نیز بسیار مهم است، مثلا کیست که از عکس یک کالا در نور مناسب و در پس‌زمینه‌ی سفید خوشش نیاید؟ عکاسی تجاری از محصولات اگر به صورت حرفه‌ای انجام شود، می‌تواند نرخ تبدیل یک فروشگاه در تجارت الکترونیک را ده‌ها برابر افزایش دهد، پس عکاسی تجاری از محصولات به شدت توصیه می‌شود.

با گسترش استفاده از رسانه‌های اجتماعی، شما این فرصت را دارید که کالاهای خود را در خارج از چارچوب وب‌سایت به معرض نمایش بگذارید. پس به جای این که خود را محدود به وب‌سایت‌ها کنید، می‌توانید از رسانه‌های دیگر برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید. برای مثال عکس یک پیراهن ورزشی آبی در پس‌زمینه سفید به نظر خوش‌آیند می‌آید. در حقیقت این گونه تصاویر در تجارت الکترونیک تبدیل به یک نوع استاندارد شده‌اند.

تبلیغ در اینستاگرام

اگر کسی به دوندگی علاقه داشته باشد، ممکن است روی لینک گذاشته شده کلیک کرده و آن را خریداری کند. در اصل، اینکه شما کسی را در خیابان ببینید که با چهره‌ای شاداب و با بر تن داشتن این پیراهن در حال دویدن است، ناخودآگاه تهییج می‌شوید که همین کار را انجام دهید.

فروش در اینستاگرام

عکاسی ساده از محصولات در بعضی از موارد کاملا به جا و مناسب است، اما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، عکس‌هایی که پست می‌کنید باید کمی بیشتر هیجان‌انگیز و الهام‌بخش باشند. برای انجام این کار به یک دوربین گران قیمت و یا عکاس حرفه‌ای نیاز ندارید. تنها کافیست از دوربین گوشی خود و از دوست یا همکاری که از جلوی دوربین بودن خجالت نکشد استفاده کنید.

۲. محصولات خود را با استفاده از عکس‌های مشتریان تبلیغ کنید

یکی از بهترین پست‌هایی که یک شرکت می‌تواند در مورد محصول خود به اشتراک بگذارد، عکس‌های مربوط به مشتریان است. در این حالت محصول شما نه توسط مدل، بلکه توسط  اشخاص حقیقی که عاشق کالای شما هستند و در شرایط واقعی به مخاطبان عرضه می‌شود.

تبلیغ در اینستاگرام

همچنین می‌توانید برای اثر‌گذاری بیشتر، تجربه‌ی مشتری با محصول را در قالب نقل قول به عکس اضافه کنید تا به صورت یک تاییدیه برای محصول شما عمل کند. برای انجام این کار، از استراتژی‌هایی استفاده کنید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

شما می‌توانید از برنامه‌های کاربردی رایگان مانند RePost استفاده کنید. برنامه‌های کاربردی رایگان این امکان را می‌دهند که عکس‌های مشتریان خود را با اختیار و اجازه‌ی آنها به اشتراک بگذارید. این نکته را همیشه به خاطر بسپارید، بدترین سناریو این است که به دزدی عکس‌های دیگران متهم شوید. همچنین می‌توانید در حساب خود ایمیلی را معرفی کنید که مشتریان بتوانند عکس‌های خود را به ایمیل شما بفرستند، همچنین می‌توانید قسمتی از وب‌سایت خود را به آپلود عکس‌ها از طرف مشتریان اختصاص دهید.

بهتر است قبل از آپلود عکس مربوط به یک مشتری، با او در ارتباط باشید و از تجربه‌های او با محصول خود آگاه شوید. در این صورت نه تنها می‌توانید از نقل‌قول او در پست خود استفاده کنید، بلکه با نظرات مشتریانی که در دنیای واقعی با محصول شما در ارتباط هستند آشنا شوید.

با استفاده از هر یک از این روش‌ها قادر خواهید بود رابطه‌ای نزدیک با مشتریان خود برقرار کنید. وقتی شما عکس یکی از آنها را برای پست کردن انتخاب کنید، این احساس به آنها دست می‌دهد که به خاطر خرید کالای شما، پاداش دریافت کرده‌اند، به این ترتیب وفاداری آنها به شرکت شما بیشتر می‌شود.

۳. ویژگی‌های متفاوت محصول خود را برجسته کنید

تصویر یک محصول تنها می‌تواند به مشتریانتان مشخصه‌های ظاهری کالای شما را نشان دهد، اما اگر بخواهید به مشتریان نشان دهید که کالای شما چه کاری می‌تواند انجام دهد و یا دارای چه ویژگی‌هایی است، چه کار باید انجام دهید؟ اگر شما در بیزنس دوربین عکاسی فعالیت دارید، به راحتی می‌توانید با استفاده از دوربین مورد نظر یک عکس بگیرید و با پست کردن آن در اینستاگرام به مشتریان، کیفیت بالای عکس را نشان دهید.

البته تنها شرکت‌های فروش دوربین عکاسی از این مزیت بهره نمی‌روند، شما در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته باشید می‌توانید کارکرد محصول خود را به تصویر بکشید. برای مثال در عکس زیر یک کمپانی، نورپردازی زیر مبلمان را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد. اما پست کردن عکس تنها راه تبلیغ کالا نیست، شما می‌توانید ویدیو‌های تبلیغاتی را نیز در اینستاگرام پست کنید. اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا ویدیو‌های کوتاهی را آپلود کنید، شما می‌توانید از این فرصت برای نشان دادن ویژگی‌های محصول خود استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات