۱۰ شغل با بیشترین آمار خودکشی در جهان

یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برخی از حرفه‌ها و شغل‌ها با استرس زیادی همراه هستند تا آنجا که در نهایت به افسردگی و خودکشی افراد منجر می‌شوند. با این حال تحقیقات انجام شده در آمریکا، رابطه‌ی مستقیمی بین خودکشی و شغل افراد به‌دست نیاورده، اما از آنجا که فشار‌های روانی می‌توانند از دلایل اقدام به خودکشی باشند، می‌توان با شناخت مشاغل پراسترس، گامی مهمی در جهت حفظ سلامت کارکنان و کارمندان شاغل در این زمینه‌ها برداشت. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به شغل‌های پراسترس بپردازیم.
تبلیغات

سلامت روحی و روانی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی افراد جامعه است. به همین دلیل، همواره دولتمردان و مسئولان نظام سلامت در تلاشند تا با استفاده از بررسی‌های صورت گرفته در مراکز تحقیقاتی، گامی موثر در بهبود و ارتقاء آن بردارند. بر اساس تحقیقات انجام شده در ایالات متحده آمریکا، هنوز رابطه‌ی مستقیمی بین خودکشی و شغل فرد بدست نیامده اما با توجه به این‌که افزایش فشار‌های روانی و افسردگی می‌توانند از علل شایع بروز چنین رفتاری باشند، می‌توان با شناخت مشاغل پراسترس، گامی مهمی در جهت حفظ سلامت کارکنان و کارمندان شاغل در این زمینه‌ها برداشت.

خودکشی یکی از ۱۰ علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده‌ آمریکا است.

به دلیل وجود فاکتورهای مختلف، مشخص کردن علت هر خودکشی تقریبا غیر ممکن است و همین موضوع تلاش برای پیشگیری از وقوع این گونه حوادث را بسیار پراهمیت کرده است.

 مراکز کنترل و پیشگیری، مشاغلی را که دارای بیشترین میزان خود‌کشی بودند، با انتخاب جامعه‌ی آماری حدود صد هزار نفری بررسی کردند تا متوجه شوند برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باید روی چه مواردی تمرکز کنند. ( این بررسی‌ها به معنای این نیست که خود این مشاغل دلیل خودکشی هستند. در واقع میزان خودکشی در برخی از حرفه‌های خاص بالاتر از حد متوسط است.)

بر اساس اطلاعات مربوط ۱۷ ایالت که افراد با مشاغل مختلف در سال ۲۰۱۲ در CDC's National Violent Death Reporting System اقدام به خودکشی کرده بودند، گزارشی در ماه ژوئن منتشر شد. این ایالات به ترتیب عبارتند از: آلاسکا، کلرادو، جرجیا، کنتاکی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیومکزیکو، کارولینای شمالی، اوهایو، اوکلاهاما، اورگان، رود آیلند، کارولینای جنوبی، یوتا، ویرجینیا و ویسکانسین.

به طور کلی، این گزارش نشان می‌دهد افرادی که در مشاغل کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری فعالیت می‌کنند دارای بالاترین میزان خودکشی هستند و از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۸۴.۵ نفر، خود‌کشی می‌کنند.

در نمودار زیر مشاغلی که دارای بیشترین میزان خودکشی در هر ۱۰۰ هزار نفر هستند، مشخص شده‌اند:

highest-rate-suicide

محققان عنوان کرده‌اند که محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. چرا که حدود ۵٪ از دلایل خودکشی‌ها به مشاغل مربوط نمی‌شود و اطلاعات بدست آمده از این ۱۷ ایالت را لزوما نمی‌توان به همه‌ی نقاط کشور تعمیم داد.

در این گزارش ضمن اشاره به اهمیت شیوه‌های پیشگیری از خودکشی، مانند برنامه‌های دستیار کارمند و محسنات محیط کار، در آن‌ها به آموزش علایم هشدار دهنده‌ی خودکشی می‌پردازند و کارکنان را با مرکز National Suicide Prevention Lifeline آشنا می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات