نظرسنجی: آیا گوگل از شرکتی نوآور به شرکتی پیرو تبدیل شده است؟

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال خود محصولات متنوعی را معرفی کرد اما نکته‌ی جالب در مورد این محصولات نبود نوآوری در آن‌ها بود. محصولاتی مانند گوگل هوم و اپلیکیشن پیام‌رسان الو نمونه‌های مشابهی دارند. محصولات معرفی شده این سوال را در ذهن ایجاد می کنند که آیا نوآوری گوگل به پایان رسیده یا این شرکت تشخیص داده تا از رقبا عقب نمانده و وارد بازاری توسعه‌یافته شود؟ نظر شما چیست؟
تبلیغات

گوگل یکی از خلاق‌ترین شرکت‌ها در سال‌های گذشته بوده اما امسال این روند تغییر زیادی کرد و گوگل در واقع در کنفرانس توسعه‌دهدگان خود محصولاتی معرفی کرد که اولین نبوده و برای رقابت با سرویس‌های موجود وارد بازار خواهند شد. از واقعیت مجازی تا اپلیکیشن پیام‌رسان الو و حتی گوگل هوم همگی مشابه‌هایی در قالب واتس‌اپ و اکوی آمازون دارند.

همه‌ی موارد به این نکته اشاره دارند که گوگل پیرو بودن و ورود به بازار‌های توسعه یافته را به ورود در زمینه‌های بکر و نوآورانه ترجیح داده است. البته این موضوع تنها برای گوگل صادق نیست و حتی شایعاتی از احتمال معرفی رقیبی برای الکسای آمازون توسط اپل نیز منتشر شده است. اپل خود نیز یکی از شرکت‌هایی است که علاقه‌ی زیادی برای ورود به بازارهای توسعه‌یافته و پخته دارد. اما سوال اینجا است که آیا گوگل نیز قصد دارد به شرکتی پیرو تبدیل شود.

در رابطه با اپل، تولید آیپد پرو بزرگتر به عنوان دلیل محکم دیگری برای دفاع از باورهای مایکروسافت قلمداد شد که معتقد بود کیبورد و قلم استایلوس جزو مهم‌ترین بخش‌های بهره‌وری موبایل هستند. جایی که سرفیس پرو پیشرو بود، آیپد پرو در نقش پیرو ظاهر شد. اپل اولین تولید کننده ساعت‌های هوشمند نیز نبود؛ حتی اولین شرکتی هم نبود که قابلیت 3D Touch را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد چرا که پیش از آن هواوی در گوشی Mate S و زدتی‌ای در گوشی اکسون، نمایشگر حساس به فشار خود را ارائه کرده بود. حالا شرکت چینی دیگری به نام میزو هم در رابطه با طراحی دوباره خطوط آنتن در پشت گوشی، اپل را شکست داده است. با این حال دو مورد آخر ذکر شده پس از انتشار شایعات امکان استفاده فناوری‌های مذکور توسط اپل، توسط هواوی و میزو مورد استفاده قرار گرفتند.

اما با این حال نکته اینجا است که شرکت‌های مختلف قصد دارند به نوعی مشابه محصولات موفق دیگران را نیز عرضه کنند. اما نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید گوگل از یک شرکت پیشرو به یک شرکت پیرو تبدیل شده است؟ اگر گزینه‌ی «نظر دیگری دارم» را انتخاب کرده‌اید، نظر خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات