این نمایشگر تاشو سه‌بعدی در جیب جا می‌شود [تماشا کنید]

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر هولوگرافیک Looking Glass در حال نمایش تصویر یک شخص
استارتاپ Looking Glass نمایشگر هولوگرافیک جدیدی رونمایی کرده است که تصاویر شما را سه‌بعدی نمایش می‌دهد.
تبلیغات

برند Looking Glass یکی از معدود استارتاپ‌هایی است که به ساخت نمایشگرهای سه‌بعدی می‌پردازد. در سال ۲۰۲۰، این شرکت یک سیستم ارزان ۷٫۹ اینچی دسکتاپ را با قیمت ۳۴۹ دلار معرفی کرد و حالا، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و قابل حمل‌ترین نمایشگر هولوگرافیک خود یعنی Looking Glass Go را با قیمت ۳۰۰ دلار معرفی کرده است.

این دستگاه هولوگرافیک دارای صفحه‌نمایش ۶ اینچی است که به ادعای این شرکت ۱۰ برابر نازک‌تر از نمایشگرهای شیشه‌ای قبلی است و اولین نمونه‌ای است که در جیب شما جای می‌گیرد. البته باید کابل USB-C یا دانگل باتری خارجی از نوع USB-C را به آن وصل کنید، چون این دستگاه باتری داخلی ندارد.

نمایش سه‌بعدی تصویر در نمایشگر Looking Glass Go

نمایشگر جدید Looking Glass اولین دستگاه با وای‌فای داخلی و همچنین بلوتوث است که می‌تواند هولوگرام‌ها را مستقیماً از فضای ابری دریافت کند.

صفحه‌نمایش ۶ اینچی دستگاه با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل تراکم پیکسلی بالاتری نسبت به نسل قبلی ۷٫۹ اینچی خود با وضوح ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل دارد. اینکه آیا این موضوع به شفافیت نمایشگر هم کمک می‌کند یا خیر، به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، با این حال Looking Glass می‌گوید که این دستگاه زاویه‌ی دید ۵۸ درجه‌ای مشابه با مدل ۷٫۹ اینچی ارائه می‌دهد.

کاربرد محصول جدید Looking Glass دیدن تصاویر به‌صورت سه‌بعدی بدون استفاده از هدست واقعیت مجازی است یا برای مشاهده‌ی سه‌بعدی عکس‌هایی که با گوشی خود گرفته‌اید و شاید حتی راهی باشد برای تعامل با شخصیت‌های هوش مصنوعی هولوگرافیک مجهز به ChatGPT.

شما می‌توانید یکی از این تعاملات را در ویدئویی که این شرکت منتشر کرده است، تماشا کنید.

مانند اکثر صفحات نمایش اتواستریوسکوپی، Looking Glass به‌طور هم‌زمان یک تصویر سه‌بعدی را در همه‌ی زوایا پخش نمی‌کند بلکه چشمان شما باید در زوایای خاصی نسبت به صفحه نمایش باشد تا تصویر سه‌بعدی را به درستی ببینید.

به همین دلیل است که برخی از نمایشگرهای اولد، شامل سیستم ردیابی چهره می‌شوند، اگرچه ردیابی چهره می‌تواند زمانی که چند نفر به صورت هم‌زمان به نمایشگر نگاه کنند دچار خطا شود.

Looking Glass به اندازه‌ی کافی روی بخش محتوای سه بعدی سرمایه‌گذاری کرده و در واقع راهی برای مشاهده‌ی تصاویر سه‌بعدی بدون نیاز به سخت‌افزار خاص و تنها با کشیدن انگشت روی تصاویر موجود فراهم کرده‌ است.

Looking Glass می‌گوید دستگاه از فولاد، شیشه و پلاستیک ABS ساخته شده و ۲۳۵ گرم وزن دارد همچنین این محصول ۰٫۷۶ اینچ (۱٫۹ سانتی متر) ضخامت و ۶٫۳ اینچ (۱۶ سانتی‌متر) ارتفاع و ۳٫۲ اینچ (۸ سانتی‌متر) عرض دارد.

دکمه‌های کنترل برای اسلایدشو و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا هم در کنار آن وجود دارد. این دستگاه فاقد اسپیکر است. Looking Glass Go که جزو پروژه‌های کیک‌استارتر محسوب می‌شود تا ۶ دسامبر (۱۵ آذر) با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات