برای اولین بار آمار بینندگان سرویس‌های استریم از شبکه‌های کابلی تلویزیونی پیشی گرفت

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار نشان می‌دهد برای اولین بار در تاریخ، تعداد بینندگان سرویس‌های استریم در ماه گذشته‌ی میلادی بیشتر از بینندگان شبکه‌های کابلی بوده است.
تبلیغات

به گزارش لس آنجلس تایمز، آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی Nielsen نشان می‌دهد در اتفاقی پر اهمیت، آمار بینندگان سرویس‌های استریم فیلم و سریال برای اولین بار در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) از تعداد بینندگان شبکه‌های کابلی پیشی گرفته است.

براساس آمار، در ماه گذشته‌ی میلادی در ایالات متحده مجموعاً ۳۴٫۸ درصد از کل محتوای تلویزیونی مشاهده‌شده مربوط به سرویس‌های استریم بوده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود. در همین بازه‌ی زمانی سهم شبکه‌های کابلی ۳۴٫۴ درصد بود. سایر شبکه‌های تلویزیونی که به‌صورت عمومی ازطریق آنتن قابل دسترس هستند مجموعا ۲۱٫۶ درصد از سهم تماشای محتوا را به خود اختصاص دادند.

سرویس‌های استریم مدت‌ها پیش توانسته بودند از شبکه‌های تلویزیونی عادی پیشی بگیرند؛ اما این اولین بار است که آمار بینندگان سرویس‌های استریم از شبکه‌های کابلی بیشتر می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند افزایش سهم سرویس‌های استریم در صنعت سرگرمی به وضوح نشان می‌دهد عادات مصرف‌کنندگان محتوا در حال تغییر است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مطابق آمار رسمی تعداد مشترکین بسیاری از سرویس‌های استریم از جمله نتفلیکس روندی روبه‌کاهش دارد و باعث شده شرکت‌هایی که به‌دنبال متحول کردن کسب‌و‌کارشان هستند با یک‌سری مشکلات مواجه شوند.

آمریکایی‌ها هر هفته ۱۹۱ میلیارد دقیقه در سرویس‌های استریم، فیلم و سریال تماشا می‌کنند

آمار بینندگان سرویس‌های استریم در عرض یک ماه ۳٫۲ درصد رشد کرد و به میانگین تقریباً ۱۹۱ میلیارد دقیقه در هر هفته رسید. در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) آمار بینندگان سرویس‌های استریم ۲۳ درصد بیشتر از ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) بود.

در بین سرویس‌های استریم، همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، نتفلیکس با دراختیار گرفتن هشت درصد از سهم بازار بهترین عملکرد را از خود نشان داد. به گفته‌ی تحلیلگران یکی از موضوعاتی که روی آمار بسیار خوب نتفلیکس اثر گذاشته، پخش فصل چهارم سریال محبوب Stranger Things بوده است.

نمودار زیر که ماهانه به‌روزرسانی می‌شود شامل تماشای محتوا روی نمایشگر تلویزیون است، اما گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ ها را در بر نمی‌گیرد. این در حالی است که کاربران در اغلب مواقع برای استریم محتوا در سرویس‌هایی مثل نتفلیکس سراغ گوشی و لپ تاپ می‌روند.

نمودار آمار سرویس استریم و شبکه تلویزیونی از نگاه Nielsen تا جولای ۲۰۲۲

موفقیت چشم‌گیر صنعت استریم در ماه جولای (تیر و مرداد) صرفاً نتیجه‌ی عملکرد خوب نتفلیکس، آمازون پرایم ویدئو، هولو و یوتیوب نبود. آمار نشان می‌دهد در ماه گذشته‌ی میلادی کاربران کمتر از قبل به شبکه‌های کابلی علاقه نشان دادند. آمار بینندگان شبکه‌های کابلی با افت ماهانه‌ی دو درصد و افت سالانه‌ی ۹ درصد مواجه شده است.

در بازه‌ی زمانی موردبحث تماشای برنامه‌های ورزشی در شبکه‌های کابلی به‌شدت کاهش پیدا کرد، چون در ماه اخیر مسابقات ورزشی چندان مهمی در آمریکا پخش نشد. آمار تماشای مسابقات ورزشی ۱۵٫۴ درصد کمتر از ماه ژوئن (خرداد و تیر) بود. در ماه‌های آینده لیگ‌های ورزشی بزرگ مثل NBA و NFL مجددا شروع می‌شود و به همین دلیل تحلیلگران می‌گویند که احتمالاً شبکه‌های کابلی می‌توانند مجدداً از سرویس‌های استریم جلو بیافتند.

مدیرعامل نتفلیکس اول مرداد در مصاحبه‌ای گفت که کانال‌های سنتی تلویزیون تا حداکثر یک دهه‌ی دیگر به پایان راه می‌رسند. نتفلیکس و سایر سرویس‌های استریم در سال‌های اخیر بازار را برای شبکه‌های سنتی تلویزیونی بسیار پرچالش کرده‌اند و بعید نیست پیش‌بینی‌ مدیرعامل نتفلیکس رنگ حقیقت به خود بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات