با ساندبار Q990D سامسونگ در بازی‌های PS5 غوطه‌ور شوید

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نمای ساندبار HW Q990D سامسونگ از جلو
ساندبار Q990D از نظر ظاهری تغییری نسبت به مدل سال قبل نداشته است،‌ اما با اضافه شدن درگاه HDMI 2.1، می‌تواند سیگنال 4K و ۱۲۰ هرتز را عبور دهد.
تبلیغات

در کنار معرفی تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ در نمایشگاه CES 2024، کُره‌ای‌ها از ساندبار پرچمدار و گران‌قیمت HW-Q990D رونمایی کردند که درواقع مدل جدید ساندبار Q990C سال گذشته این شرکت به‌حساب می‌آید.

ساندبار جدید نیز مثل نسل‌های گذشته،‌ همچنان از ۲۲ درایور و سیستم ۱۱٫۱٫۴ کانال استفاده و از دالبی اتموس بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین قابلیتی که ساندبار سامسونگ را از مدل سال قبل یعنی HW-Q990C متمایز خواهد کرد، وجود درگاه HDMI 2.1 است که باعث می‌شود Q990D بتواند سیگنال 4K و ۱۲۰ هرتز را به‌صورت مستقیم عبور دهد. بااین‌حساب، کاربر می‌تواند کنسول‌های نسل نهمی را به ساندبار متصل کرده و سپس با اتصال ساندبار به تلویزیون، علاوه‌بر دریافت سیگنال صدا از ساندبار، تصویر را نیز با وضح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دریافت کند.

برنامه‌های سامسونگ برای گران‌ترین و بالارده‌ترین ساندبارش به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و با قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری، امکانات جدیدی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. مثلاً با قابلیت جدید Private Listening، درایورهای روبه‌جلوی ساندبار کاملاً از مدار خارج می‌شوند و صدا تنها از طریق درایورهای پشتی پخش خواهد شد تا مثلاً برای زمانی که اعضای خانواده خواب هستند یا سکوت در فضای خانه برقرار است، کاربر همچنان بتواند از ساندبار استفاده کند.

نمای ساندبار HW Q990D سامسونگ از کنار

حالت Party Play نیز برای دورهمی‌ها و جشن‌ها درنظر گرفته شده است و صدای خروجی از تمام بخش‌های ساندبار را در یک حالت متعادل تنظیم می‌کند.

کُره‌ای‌ها از قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز غافل نمانده‌اند. با اتصال ساندبار به یک تلویزیون سامسونگ که سازگاری لازم را داشته باشد، می‌توان به کمک NPU-ی تلویزیون، صدای ساندبار را آنالیز کرد تا بهترین عملکرد صوتی در محدوده‌های فرکانسی مختلف دریافت شود. مثلاً در صورتی که کاربر بخواهد فرکانس‌های زیر، تیزتر یا فرکانس‌های بیس، بم‌تر باشند، می‌تواند از این قابلیت استفاده کند.

در حال حاضر قیمت ساندبار Q990D اعلام نشده است، اما با در نظر داشتن قیمت ۱۹۰۰ دلاری Q990C می‌توانیم حدود قیمت ساندبار جدید را هم در همین محدوده بدانیم.

سامسونگ علاوه‌بر ساندبار پرچمدارش، ساندبارهای فوق باریک سری S را هم در نمایشگاه CES 2024‌ از یاد نبرد و مدل‌های این خانواده را نیز به‌روزرسانی کرد. نکته‌ی اصلی در مورد سری S اضافه شدن مدل جدید S700D با عرض ۳۵ اینچ است که برای قرارگیری بهتر در کنار تلویزیون‌های ۵۵ اینچ و کوچک‌تر معرفی می‌شود. سامسونگ در مدل جدید، قول کیفیت صدایی معادل با مدل‌های ۴۶ اینچی S800D و S810D که برای سال جدید به‌روزرسانی شده‌اند، به کاربران می‌دهد.

سری S ساندبارهای سامسونگ از قابلیت‌هایی همچون Dolby Atmos بی‌سیم و Q-Symphony نیز پشتیبانی می‌کنند، از نظر سخت‌افزاری، نهایتاً سیستم ۳٫۱٫۲ کانال را در اختیار خواهند گذاشت. ضمن اینکه مدل به‌روزشده‌ی S800D، حالا از استاندارد HDMI eARC پشتیبانی می‌کند تا امکان اتصال بی‌سیم نیز با کیفیت بالاتری در دسترس کاربران باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات