برج‌های‌ درهم‌تنیده؛ مقر مرکزی جدید «تنسنت» دو برابر اپل پارک خواهد بود

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نمایی از بخش کناری مجموعه‌ی تنسنت هیلِکس
تنسنت هیلِکس قرار است به نمادی از رشد شهابی این شرکت بزرگ چینی تبدیل شود.
تبلیغات

تنسنت بسیار بزرگ است. این شرکت چندملیتی چینی فعال در حوزه‌ی فناوری که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد، توانسته است به‌لطف سرویس‌های پرطرفداری نظیر اپلیکیشن همه‌کاره‌ی وی‌چت در چین، یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را بین شرکت‌های چندرسانه‌ای تجربه کند.

حال این غول فناوری درصدد است تا با ساخت مقری چشم‌نواز در شهر شنژن، این موفقیت را پاس بدارد. این مجموعه که در ۱۹۰۰ کیلومتری پکن، پایتخت سرزمین اژدهای سرخ، قرار می‌گیرد، به محل فعالیت حدود ۲۳ هزار کارمند تبدیل خواهد شد.

مجموعه‌ی ساختمانی یادشده تنسنت هیلِکس نام دارد و طراحیِ شامل چهار برج پیچ‌خورده‌اش را شرکت معماری بین‌المللی مستقر در آلمانِ Büro Ole Scheeren به‌سرانجام رسانده است.

به‌گزارش Dezeen، بلندترینِ این برج‌ها ۱۵۳ متر ارتفاع خواهد داشت و تمامی این سازه آذین مرکزیِ ناحیه‌ی تجاری در حال ساخت خلیج چیان‌های (Qianhai) شهر شنژن خواهد بود.

دورنمایی از مجموعه‌ی تنسنت هیلِکس در کنار خلیج

تمامی برج‌های تشکیل‌دهنده‌ی تنسنت هیلِکس از‌طریق چندین طبقه در پایه‌ی مجموعه به یکدیگر متصل خواهند شد. طبقات اشاره‌شده شامل دفاتر و سالن‌های جلسه به‌منظور رد‌وبدل‌شدن ایده‌ها بین کارکنان و مکان‌های تفریحی نظیر باشگاه تناسب‌اندام خواهند بود.

بخشی متشکل از تسهیلاتی مانند خرده‌فروشی‌ها و رستوران‌ها نیز در‌دسترس افراد عمومی قرار خواهد گرفت.

نمایی از بالای مجموعه‌ی تنسنت هیلِکس
نمایی از بالای مجموعه‌ی تنسنت هیلِکس
نمایی از پیچش‌های ساختمان‌های تشکیل دهنده‌ی مجموعه‌ی تنسنت هیلِکس

از دیگر نکات مهم مرکز فرماندهی جدید هیولای چینی که قرار است تا سال ۲۰۲۸ آماده شود، مساحت ۵۰۰ هزار متر‌مربعی آن است. در مقام مقایسه، مقر زیبای اپل که سال ۲۰۱۷ با عنوان اپل پارک در آن‌سرِ دنیا در کوپرتینو کالیفرنیا افتتاح شد، با حدود ۲۶۰ هزار متر‌مربع، نصف اندازه‌ی تنسنت هیلِکس است.

مانند اپل پارک، بخش‌های محوطه‌سازی‌شده‌ی بین چهار برج تشکیل‌دهنده‌ی هیلِکس، فضای سبز زیادی را برای استراحت کارکنان در‌اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

Büro Ole Scheeren، شرکت طراح این پروژه‌ی بزرگ، در نظراتی تنسنت هیلِکس را نمادی از «رشد شهابی» این شرکت دانست و افزود: «اکوسیستم اجتماعی خوش‌ساختار آن، واهی بر ماهیت در حال تحول دفاتر مرکزی جهانی به مجموعه‌ای پیچیده و تعاملی است که در آن‌ عملکرد و پایداری و اجتماع گِرد هم می‌آیند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات