تماشا کنید: روشن شدن گوی غول‌پیکر LED لاس‌وگاس برای اولین‌بار

پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گوی بزرگ LED لاس و گاس
روی سطح بیرونی کُره‌ی بزرگ شهر لاس‌وگاس، یکی از بزرگ‌ترین پنل‌های LED جهان مورداستفاده قرار گرفته است.
تبلیغات

گوی بزرگ لاس‌وگاس نشان داد اگر ۱٫۲ میلیون LED را کنار یکدیگر روشن کنید چه منظره‌ای ایجاد خواهد شد. طراحان این سازه‌ی بزرگ، در اولین نمایش خود انیمیشن‌های آتش‌بازی، پرچم آمریکا، سطح کره‌ی ماه و چند مورد دیگر را به‌نمایش درآورند.

لاس‌وگاس به‌دلیل مکان‌های دیدنی بسیار زیادش شهرت دارد اما گوی جدید این شهر چیزی بیش‌ از توپ بزرگ روی زمین است. در دل این گوی غول‌پیکر، سالن نمایش کروی‌شکلی تعبیه شده که ۱۸ هزار صندلی را درخود جا داده و از صفحه نماش LED با کیفیت 16K در آن استفاده شده است. هزینه‌ی کامل ساخت این پروژه نیز به بیش‌از دو میلیارد دلار رسید.

به‌نوشته‌ی ورج، چراغ‌های LED روی صفحه‌نمایش بزرگ گوی بزرگ لاس‌وگاس، ۸ اینچ از یکدیگر فاصله دارند و هرکدام ۴۸ دیود LED مجزا دارند که می‌توانند به‌طور جداگانه ۲۵۶ میلیون رنگ مختلف را نمایش دهند. گوی بزرگ هنوز به‌طور رسمی افتتاح نشده اما سطح بیرونی آن روشن است.

اگرچه درحال حاضر امکان ورود به سالن داخلی گوی بزرگ لاس‌وگاس وجود ندارد اما تماشای نمایشگر بیرونی آن همچنان جذاب است. کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف ازجمله توییتر، تیک‌تاک و یوتیوب، لحظات شیرین روشن شدن LEDهای این سازه را به‌اشتراک گذاشته‌اند که در ادامه می‌توانید برخی از آن‌ها را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات