اوپو از پروژه‌ی ساختمانی O-Tower با طراحی منحصربه‌فرد پرده‌برداری کرد

چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
اوپو اخیرا اعلام کرده است ساختمانی به نام O-Tower در شهر هانگژو به‌عنوان مرکز تحقیق و توسعه احداث می‌کند. این ساختمان طراحی بسیار جذابی دارد و فعلاً مشخص نیست در چه زمانی احداث می‌شود.
تبلیغات

BIG، استودیوی معماری دانمارکی، اخیرا آسمان‌خراش جدیدی برای اوپو (گوشی‌ساز شناخته‌شده‌ی چینی) طراحی کرده است. ساختمان جدید اوپو که O-Tower نام دارد، شامل یک حلقه‌‌ی بی‌نهایت (اینفینیتی لوپ) است که به‌گونه‌ای طراحی شده تا «در یک حلقه‌ی پیوسته‌ی همکاری، زمین را به آسمان متصل کند». آن‌طور که BIG ادعا می‌کند،‌ این ساختمان با هویت بصری اوپو و چشم‌اندازهای این شرکت هم‌راستا است.

برج O-Tower اوپو از نمای دور طرح گرافیکی

به گزارش GSMArena، ساختمان O-Tower که در نقش مرکز تحقیق و توسعه‌ی اوپو ظاهر خواهد شد، قرار است در هانگژوی چین احداث شود. برج اوپو حیاطی روباز خواهد داشت که به روی عموم باز می‌شود و توسط ساختمان احاطه شده است.

در ورودی برج O-Tower اوپو

طبق اطلاعات رسمی، O-Tower در داخل «شهر علمی‌-فناوری آینده‌ی» هانگژو واقع خواهد بود. برایان یانگ، از همکاران تجاری BIG، می‌گوید برج اوپو در منطقه‌ای بسیار خوش‌منظره احداث خواه شدد؛ این ساختمان در یک سمت، نمای بافت متراکم شهری را خواهد داشت و سمت دیگر، چشم‌انداز طبیعی. 

برج O-Tower اوپو در محیط شهری و چشم انداز نظره

طراحی منحصربه‌فرد ساختمان اوپو به آن امکان می‌دهد تعداد زیادی طبقه در ابعاد مختلف داشته باشد و مقدار زیادی نور طبیعی به داخل راه بدهد و در عین حال، ۵۲ درصد از گرمای خورشید را بی‌اثر کند. دفاتر کاری اوپو ارتفاع زیادی خواهند داشت و فضاهای باز وسیعی به اشتراک خواهند گذاشت. گفته شده است ساختمان اوپو امکاناتی مثل کافه‌تریا، مرکز کنفرانس و استودیو خواهد داشت. 

نمای داخلی برج O-Tower اوپو

اوپو نگفته است احداث ساختمان جدیدش چه مدت طول می‌کشد. مقر اصلی جدید اوپو که شامل چهار ساختمان بزرگ است نیز در حال حاضر، در شنژن چین مراحل ساخت‌و‌ساز را طی می‌کند؛ یکی از این ساختمان‌ها، ۴۲ طبقه ارتفاع دارد. ساختمان مرکزی جدید اوپو توسط زاها حدید طراحی شده است و احداث آن در سال ۲۰۲۵ به اتمام خواهد رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات