برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای در اپل پارک

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از سه گزارش مبنی بر برخورد کارکنان اپل با دیوار‌های شیشه‌ای اپل پارک، این کمپانی سعی دارد با زدن برچسب‌ هشداردهنده روی شیشه‌ها، از آسیب‌های بعدی جلوگیری کند.
تبلیغات

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سال گذشته پس از آنکه آلبرت سالوادور، مسئول بخش ساختمان کوپرتینو از اپل پارک بازدید کرد، به دلیل قابل تشخیص نبودن درهای کافه‌تریا از دیوارهای شیشه‌ای، درباره‌ی برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای که سرتاسر محوطه‌ی ساختمان را در بر گرفته‌‌اند هشدار داد.

بر اساس گزارش‌های سان‌فرانسیسکو کرونیکل، پس از مطرح شدن این موضوع، یکی از پیمانکاران ساختمان دقیقا به یکی از دیوارهای شیشه‌ای برخورد می‌کند.

apple park glasses wall

نمونه‌های متعددی از برخورد کارکنان با دیوارهای شیشه‌ای وجود داشته که منجر به اقدامات پزشکی شده است و این مشکل تنها به کافه‌تریا محدود نمی‌شود.

اپل پارک مقر جدید اپل است که حدود ۵ میلیارد دلار روی دست این شرکت هزینه گذاشته است. این سازه‌ی جدید از دیوارهای شیشه‌ای منحنی ساخته شده که دور تا دور ساختمان را احاطه کرده‌اند. کارکنان پیش‌تر یادداشت‌هایی با عنوان Post-It  روی این دیوارهای شیشه‌ای قرار داده بودند تا به دیگر همکاران خود درباره‌ی تشخیص آن‌ها کمک کنند؛ ولی مسئولان این برچسب‌ها برداشتند؛ زیرا معتقد بودند که برچسب‌ها از زیبایی ساختمان کم می‌کنند.

اما این مشکل برای طولانی‌مدت نخواهد بود یا حداقل اینگونه تصور می‌شود. گروه معماری اپل پارک، فاستر پلاس پارتنرز در حال زدن برچسب‌های مشکی مستطیل شکل با گوشه‌های گرد روی قاب‌های شیشه‌ای است تا تشخیص بهتر این دیوارهای شیشه‌ای به کارکنان کمک کند. این استیکرها در تاریخ ۳۰ دسامبر پیش از اینکه کارکنان به این ساختمان نقل مکان کنند نصب شدند؛ اما دقیقا مشخص نیست آیا این برچسب‌ها همان‌هایی هستند که بر اساس گزارش‌های قبلی برداشته شده‌اند یا برچسب‌های جدیدی هستند.

apple park

سالوادور می‌گوید:

به نظر من ساختمان بر اساس استاندارهای اجباری که وجود دارد ایمن است؛ اما هنگام بازرسی ساختمان مواردی هستند که متوجه آن‌ها نمی‌شویم؛ مانند برخورد کارکنان با شیشه.

کارکنان از دوم ژانویه نقل مکان به اپل پارک را آغاز کرده‌اند و حادثه از همان روز اول با آسیب به سر دو نفر از کارکنان آغاز شد و نفر سوم در تاریخ چهارم ژانویه آسیب دید.

پس از این اتفاقات فاستر پلاس پاتنرز و اپل به‌منظور افزایش دید شیشه‌ها شروع به نصب برچسب‌ کردند. به نظر می‌رسد این برچسب‌ها مؤثر هستند و از آن زمان تاکنون خبری مبنی بر برخورد با دیوارهای شیشه‌‌ای یا صدمه‌ی کارکنان گزارش نشده است.

جانی آیو، مدیر ارشد پروژه‌ی اپل پارک، سال گذشته در مصاحبه‌ای در موزه هیرشورن و اسکاپچر گاردن در واشنگتن، گفت:

 انتقاد‌ به طراحی اپل پارک بسیار عجیب و غریب است، زیرا این ساختمان نه برای آن‌ها [منتقدان] بلکه بر اساس نیازهای اپل طراحی شده و ما خود بهتر می‌دانیم چکار باید کنیم.

خوشبختانه افرادی که در اثر برخورد با دیوارهای شیشه‌ای آسیب دیده‌‌اند در شرایط خوبی به سر می‌برند و هیچکدام به بیمارستان منتقل نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات