اپل احتمالاً هدست واقعیت ترکیبی خود را با پردازنده M2 و ۱۶ گیگابایت رم تولید می‌کند

یک‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق شایعه‌ای جدید، اپل احتمالاً در هدست واقعیت ترکیبی خود از پردازنده‌ی M2 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر، هدست واقعیت ترکیبی اپل بارها در شایعه‌ها ظاهر شده است و حتی برخی افشاگران انتظار داشتند این هدست در رویداد WWDC معرفی شود؛ اما اپل هنوز رسماً ساخت هدست واقعیت ترکیبی را تأیید نکرده است.

گزارش جدید ورج به‌نقل از بلومبرگ اعلام می‌کند که هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً به پردازنده‌ی پرچم‌دار M2 مجهز می‌شود. به‌گفته‌ی مارک گارمن، افشاگر بلومبرگ، جدیدترین نمونه‌ی پیش‌تولید هدست اپل که ظاهراً می‌تواند محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را اجرا کند، به نسخه‌ی پایه‌ی M2 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز است.

ادعای مارک گارمن در حالی مطرح می‌شود که مینگ‌چی کو، دیگر افشاگر شناخته‌شده، گفته بود هدست واقعیت ترکیبی اپل از یک پردازنده با توانایی‌های پردازنده‌ی M1 و یک پردازنده‌ی اضافی پایین‌رده برای مدیریت داده‌های حسگرهای محصول استفاده خواهد کرد.

مارک گارمن در گزارش جدیدش به تراشه‌ی دوم اشاره‌ای نکرده؛ اما خبرگزاری معتبر اینفورمیشن نیز قبلا گفته است هدست اپل احتمالاً چند تراشه خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد اپل در ابتدا قصد داشته است از پردازنده‌ی M1 در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده کند؛ اما ازآنجاکه تولید هدست بیشتر از حد انتظار طول کشیده است، این شرکت تصمیم گرفته به‌جای M1 سراغ پردازنده‌ی جدیدتر M2 برود.

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان پردازنده‌ی M2 را معرفی کرد. این شرکت می‌گوید واحد CPU و GPU پردازند‌ه‌ی M2 درمقایسه‌با M1 به‌ترتیب ۱۸ و ۳۵ درصد سریع‌تر است.

اکثر هدست‌‌های امروزی قدرت پردازشی خود را مستقلاً تأمین نمی‌کنند؛ اما ظاهراً اپل تصمیم گرفته است هدستی مستقل بسازد. مارک گارمن می‌گوید هدست واقعیت ترکیبی اپل ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت. استفاده از این میزان رم و پردازنده‌ی M2 ممکن است به این معنی باشد که هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است قدرت بیشتری از Meta Quest 2 ارائه دهد. هدست واقعیت مجازی متا به ۶ گیگابایت حافظه رم و پردازنده‌ی Snapdragon XR2 مجهز است.

طبق شایعه‌ها، اپل هدست خود را در ژانویه‌ی سال آینده‌ی میلادی عرضه می‌کند. اخیراً اعضای هیئت‌مدیره‌ی اپل هدست واقعیت ترکیبی شرکت را دیده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد تولید هدست به مراحل پایانی نزدیک شده است. همچنین، توسعه‌دهندگان توانسته‌اند اشاره به سیستم‌عامل RealityOS را در کد اپل پیدا کنند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، هفته‌ی گذشته به‌صورت غیرمستقیم به برنامه‌های بزرگی اشاره کرده بود که اپل برای حوزه‌ی واقعیت ترکیبی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات