متا تیم توسعه‌دهنده سیستم‌عامل واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را منحل می‌کند

شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چند ماه قبل، شایعاتی مبنی‌بر منحل‌شدن تیم ساخت سیستم‌عامل مخصوص دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی متا (فیسبوک سابق) منتشر شد و حالا گزارش‌های جدید حاکی از این است که این تیم واقعا منحل خواهد شد.
تبلیغات

متا احتمالاً در برنامه‌های خود برای ساخت سیستم‌عامل جدید مخصوص دستگاه‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) تجدیدنظر خواهد کرد. اطلاعات جدید نشان می‌دهد متا تیمی متشکل از ۳۰۰ نفر را منحل خواهد کرد که روی این سیستم‌عامل کار می‌کردند. طبق گزارش‌های جدید، تیم مذکور تجربیات خود را با سایر بخش‌های متا به‌اشتراک خواهد گذاشت. برخی از افراد این تیم به واحد عینک پروژه‌ی Aria AR منتقل خواهند شد و برخی دیگر روی هدست‌های کوئست آینده و تیم XR Tech کار خواهند کرد که مسئول فناوری ردیابی چشم، دست و سایر ویژگی‌های ادراک ماشینی است.

به‌گزارش انگجت، ماه ژانویه شایعاتی منتشر شد مبنی‌براینکه متا همه‌ی فعالیت‌های XROS را متوقف خواهد کرد و تیم توسعه‌ دهنده‌ی این سیستم‌عامل را در پلتفرم VROS مبتنی‌بر اندروید که در هدست کوئست ۲ استفاده شده، به‌کار خواهد گرفت. البته متا در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای، تعطیل‌شدن یا کاهش فعالیت‌های تیم توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت‌افزوده را رد کرده بود.

انگجت از متا درخواست کرده است درباره‌ی این گزارش توضیحاتی ارائه دهد. شیوا اسلوان، سخن‌گوی متا، در بیانه‌ای وضعیت XROS را تأیید یا رد نکرد؛ اما به منحل‌شدن این تیم اشاره کرد. متا می‌تواند با بهره‌گرفتن از مهندسان سیستم‌عامل در تیم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی خود، فعالیت‌هایش را در این حوزه‌ها گسترش دهد. اسلوان در بخشی از توضیحاتش افزود که متا همچنان به ساخت سیستم‌های بسیار اختصاصی ادامه خواهد داد.

احتمال دارد این تصمیم نتایج متفاوتی به‌دنبال داشته باشد. درحالی‌که این تصمیم می‌تواند به متا کمک کند تا محصولات مرتبط با فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با سرعت بیشتری عرضه کند، به‌رغم تلاش برای برای حذف نرم‌افزار گوگل، این شرکت همچنان به اندروید وابسته خواهد ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات