پلتفرم Mesh، گام بعدی در تکامل متاورس مایکروسافت، رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت برای گام بعدی در تکامل متاورس خود، پلتفرم مش (Mesh) را رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرد گام بعدی تکامل مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams)، معرفی مش (Mesh) است. مش پلتفرمی تعاملی برای تجربیات مجازی در داخل پلتفرم تیمز خواهد بود. این اعلامیه، تنها چند روز پس‌از‌آن منتشر شد که نام فیسبوک به متا تبدیل شد و این شرکت چشم‌انداز آینده‌ی خود برای متاورس را فاش کرد.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت مش گام بعدی در فناوری واقعیت افزوده باشد. یکی از ویژگی‌های جدیدی که مایکروسافت فاش کرده، «Together Mode» است که برای ایجاد آواتار مجازی افراد طراحی شده و به تعامل بهتر در طول جلسات کمک می‌کند. این ایده با مشاهده‌ی خستگی بسیاری از کاربران به‌دلیل خیره‌شدن زیاد به صفحه‌نمایش الهام گرفته شد.

به‌گزارش گیزموچاینا، مایکروسافت تیمز برای تسهیل محیط متاورس به آواتارهای سه‌بعدی جدید مجهز خواهد شد که به هدست واقعیت مجازی نیازی ندارد. این آواتارها می‌توانند کاربر را در جلسات به‌صورت دو‌بعدی و سه‌بعدی نشان دهند. قابلیت مذکور این گزینه را در‌اختیار کاربر قرار می‌دهد که در‌صورت تمایل‌نداشتن، وب‌کم را روشن نکند.

کیتی کلی، مدیر محصول اصلی مایکروسافت مش می‌گوید:

این سیستم باینری نیست؛ بنابراین، افراد می‌توانند انتخاب کنند چگونه نمایش داده شوند. چه ویدئو باشد یا آواتار، گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوعی برای چگونگی نمایش کاربر وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها انتخاب کرد.

علاوه‌براین، طبق گفته‌ی کیتی کلی، این فناوری‌ها یا بهتر است بگوییم نمونه‌های اولیه با هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده بهتر کار می‌کنند؛ البته برای اکثر دستگاه‌ها دردسترس خواهند بود. همچنین، به‌دلیل اینکه فناوری مذکور مبتنی‌بر تجربیات واقع‌گرایانه است، ویژگی‌های حضور انسانی مانند صحبت‌کردن و ارتباط چشمی و واکنش‌ها مهم خواهد بود.

در به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت مش بر حذف موانع زبانی نیز تمرکز شده است. اکنون در این اپلیکیشن مترجمی داخلی قرار گرفته که می‌تواند زبان‌های مختلف را ترجمه کند. این قابلیت زمانی که شرکت‌ها کارکنانی از سراسر جهان دارند، موهبتی خواهد بود. خبر خوش این است که مایکروسافت قول داده ویژگی‌های یادشده در اوایل سال ۲۰۲۲ دردسترس خواهند بود.

افزودن این ویژگی به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا فضاهای مجازی یا متاورس‌های خود را در تیمز مدل‌سازی کنند. به‌نظر می‌رسد Mesh متاورس خود مایکروسافت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات