تیم کوک به‌نوعی ورود اپل به بازارهای جدید را تأیید کرده است

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک به‌دنبال گزارش مالی سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به‌نوعی به محصولات آینده‌ی اپل اشاره کرده است.
تبلیغات

روز گذشته، تیم کوک و سایر مدیران مالی اپل در ارتباطی تلفنی به‌تفصیل درآمد حاصل از سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) را شرح دادند. به‌گزارش 9To5Mac، به‌عنوان بخشی از پرسش‌وپاسخ از تیم کوک، مدیرعامل غول دنیای فناوری سؤال گسترده‌ای با مضمون چگونگی تصمیم اپل برای ورود به بازارهای جدید را پاسخ داده است.

درواقع، سؤال مذکور را کتی هوبرتی از بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی مطرح کرد و از کوک خواست که بدون جزئیات خاص درباره‌ی چگونگی ارزیابی اپل از جذابیت بازارهای جدید توضیح دهد. کوک نیز پاسخ جالبی ارائه داد و توضیح داد که اپل دوست دارد روی محصولی کار کند که در آن به سخت‌افزار و نرم‌افزار و خدمات درکنار یکدیگر نیاز باشد. کوک در‌این‌باره می‌افزاید:

چارچوبی که استفاده می‌کنیم، این است که از خود می‌پرسیم آیا این همان محصول یا خدمتی است که می‌خواهیم استفاده کنیم؟ آیا ظرفیت یا بازار کافی برای حضور در آن وجود دارد؟ ما تمام این‌ها را در نظر می‌گیریم؛ اما هیچ فرمول و راه مشخصی برای بررسی‌اش وجود ندارد.

مدیرعامل اپل به‌طور خاص گفت که اپل به‌دنبال بازارهایی است که بتواند سخت‌افزار و نرم‌افزار و خدمات را با یکدیگر تلاقی دهد. افزون‌براین، او معتقد است که فرصت مناسبی برای ورود اپل به سایر صنایع ایجاد شده است. گمان می‌رود که گفته‌های کوک با شایعات اخیر مبنی‌بر حضور اپل در صنعت خودرو مرتبط باشد؛ شایعاتی که مدتی است پی‌درپی بخشی از جاه‌طلبی اپل را برای ورود به بازار بزرگ و سنتی خودرو نشان می‌دهند. کوک در‌‌باره‌ی این موضوع می‌گوید:

محصولاتی که دوست داریم روی آن‌ها کار کنیم، محصولاتی هستند که به جمع‌آوری و ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار و خدمات نیاز دارند و این جایی است که جادو در آنجا اتفاق می‌افتد. فکر می‌کنم که فرصت‌های مغتنمی در‌اختیار ما قرار گرفته است و اگر به سبد محصولات فعلی ما نگاهی بیندازید، هنوز سهم نسبتا کمی در تعدادی از بازارهای بزرگ داریم. احساس میکنم که در آنجا و حوزه‌ی خدمات شرایط خوبی خواهیم داشت.

تیم کوک البته جزئیات خاصی درباره‌ی ورود اپل به بازار ارائه نداده است؛ اما شواهد حاکی از آن است که اهالی کوپرتینو مشغول کار روی ماشین الکتریکی خودران هستند. درعین‌حال، گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که این شرکت برای عرضه‌ی هدست‌های AR و VR بسیار مصمم است و به‌نوعی این دو محصول چشم‌انداز و شرط‌بندی بلندمدت اپل برای آینده محسوب می‌شوند.

از سال‌ها پیش تاکنون، شایعات مربوط به پروژه‌ی تایتان دوره‌ای منتشر شده است. این پروژه با تغییر جهت و کاهش کارکنان رو‌به‌رو شده؛ اما به‌نظر می‌رسد توسعه‌ی سیستم‌های خودران همچنان ادامه دارد. در آخرین گزارش‌ها، پیش‌بینی‌ می‌شود خودرو اپل با نام احتمالی Apple Car بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ روانه‌ی بازار شود. بااین‌حال، گزارش‌های بی‌شمار مربوط به خودرو اپل نشان می‌دهد غول فناوری کوپرتینو برای عرضه‌ی این خودرو برنامه‌های گسترده‌ای دارد. برای مثال، اخیرا هیوندای تأیید کرد مذاکره‌ی ابتدایی با اپل را برای همکاری در تولید خودرو خودران آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات