سامسونگ از موتور جدید بی‌صدا و کم مصرف در لوازم خانگی خود استفاده می‌کند

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از موتور جدید بی‌صدا و کم مصرف Digital Inverter در لوازم خانگی خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ لوازم خانگی امسال خود را به موتور جدیدی که از آن با نام Digital Inverter یاد می‌کند، تجهیز کرده است. این موتور باعث مصرف بهینه انرژی و طول عمر بالای دستگاه می‌گردد و قادر است بصورت خودکار براساس شرایط مختلف، میزان قدرت موتور را تنظیم کند.

سامسونگ در نمایشگاه Samsung Forum 2014 که در مالاگا اسپانیا در حال برگزاری است، طیف وسیطی از لوازم خانگی خود را در کنار دوربین‌های عکاسی، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، چاپگر و غیره به نمایش گذاشته است.

لوازم خانگی موتور دار سامسونگ در سال ۲۰۱۴ و احتمالا پس از آن، به موتور جدید Digital Inverter مجهز می‌شوند. این کمپرسور برخلاف موتورهای سابق قادر است در سطوح مختلف قدرت کار کند و بنا به ادعای سامسونگ این موضوع باعث مصرف بهینه انرژی و همچنین طول عمر بالای موتور می‌شود. کره‌ای‌ها برای آنکه ادعای خود را ثابت کنند، گارانتی ۱۰ ساله را برای کمپرسور Digital Inverter در نظر گرفته‌اند.

کمپرسور Digital Inverter در ماشین لباسشویی سامسونگ، یخچال فریزر‌، جاروبرقی و کولرهای امسال سامسونگ بکار گرفته شده است.

اما Digital Inverter چطور کار می‌کند؟ این پرسشی است که ما از مسولین سامسونگ در نمایشگاه Forum 2013 پرسیدم. این نوع از موتورها قادر هستند در ۵ سطح مختلف از قدرت کار کنند، این بدین معناست که دستگاه می‌تواند از موتور بخواهد با RPM (دور در دقیقه) کم تا زیاد کار کند.

مثلا اگر درب یخچال را برای چند ثانیه باز و بسته کنید، نیازی نیست که موتور دستگاه با تمام توان کار کند و در این حالت با حداقل دور در دقیقه فعال می‌شود و به این ترتیب، موتور دستگاه حداقل انرژی را مصرف خواهد کرد. از طرفی موتورهای Digital Inverter ضد برفک هستند و یخچال‌های مجهز به این موتورها، هرگز برفک نمی‌زنند. کنترل دور در دقیقه موتور در ماشین لباس‌شویی و همچنین کولرها و جاروبرقی‌ها نیز صادق است و موجب مصرف بهینه انرژی می‌شود.

نوع طراحی موتور Digital Inverter به شکلی است که حداقل نویز و صدا را تولید کند و دستگاه‌های مجهز به آن به نوعی بی‌صدا کار می‌کنند.

سامسونگ ادعا می‌کند که زمان شروع به کار و همچنین توقف موتورهای جدید این شرکت نیز به مراتب پایین‌تر از موتورهای بکار گرفته شده در لوازم خانگی رقبا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات