شیر آب هوشمند Moen با حرکات دست و اپلیکیشن، دمای آب را تنظیم می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شیرهای ظرف‌شویی هوشمند فعلی با حرکت دست باز و بسته می‌شوند؛ اما شیر هوشمند Moen با حرکات دست یا فرمان‌های صوتی دمای آب را نیز تنظیم می‌کند و اپلیکیشن مخصوص خود را دارد.
تبلیغات

چه کسی فکرش را می‌کرد شیر آب هم به اپلیکیشن نیاز داشته باشد؟ شیر ظرفشویی هوشمند شرکت Moen یکی از عجیب‌ترین محصولاتی است که قرار است در رویداد CES ۲۰۲۲ معرفی شود. این شیر آب به‌طور کامل با حرکات دست یا فرمان‌های صوتی کنترل می‌شود و در مدلی که برای CES در نظر گرفته شده، حتی خبری از دستگیره‌ی جانبی برای مواقعی که حسگر از کار بیفتد،‌ نیست.

این شیر هوشمند نه‌تنها با حرکات دست باز و بسته می‌شود، بلکه دمای آب را نیز با همین ژست‌ها و به کمک اپلیکیشن می‌توان تنظیم کرد. در این اپلیکیشن همچنین می‌توان ژست‌های دست را بسته به سلیقه شخصی‌سازی کرد؛ مثلاً می‌توانید تعیین کنید با سوایپ خاص انگشتان زیر حسگر این شیر، آب داغ، ولرم یا سرد باز شود.

این شیر جدید از تمام قابلیت‌های مدل‌های فعلی شیر آب‌های ساخت شرکت Moen از جمله پشتیبانی از فرامین صوتی به کمک الکسای آمازون و گوگل اسیستنت بهره‌ می‌برد. همچنین می‌توانید میزان دقیق آب مصرفی را نیز تنظیم کنید؛ مثلاً از این شیر هوشمند بخواهید به اندازه‌ی یک فنجان، آب با دمای ۱۰۰ درجه را به شما تحویل دهد.

از آن‌جایی‌ که شیر‌ آب چشمی چندان قابل‌اطمینان نیست و گاهی حسگرش از کار می‌افتد، حذف دستگیره‌ی کوچک کنار آن ریسک بزرگی به نظر می‌رسد. با این‌ حال، Moen از عملکرد محصول خود کاملاً مطمئن است و گفته: «تکنولوژی به کار رفته در این شیر آب چنان پیشرفته است که شرکت ما مدلی از آن را بدون دستگیره طراحی کرده است.»

این شیر هوشمند با قیمت پایه‌ی ۶۷۵ دلار (حدود ۱۸ میلیون تومان) و در دو مدل بدون دستگیره و با دستگیره در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد. مدل دستگیره‌دار را می‌توان با حرکت دست، اپلکیشن یا فرامین صوتی نیز کنترل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات