یخچال هوشمند آمازون قادر به بررسی اقلام و سفارش مجدد آن‌ها است

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون در حال ساخت یخچالی هوشمند است که می‌تواند با استفاده از دوربین‌های کار گذاشته شده در آن، اقلام را بررسی و درصورت اتمامشان، فهرست خریدی به نزدیک‌ترین شعبه‌ی آمازون ارسال کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد آمازون به‌زودی وارد بازار جدیدی خواهد شد. درواقع، غول خرده‌فروشی دنیا قصد دارد سبد لوازم خانگی‌اش را با معرفی یخچالی هوشمند گسترده‌تر سازد. یخچال هوشمند آمازون که البته درحال‌حاضر با لقب پراجکت پالس (Project Pulse) شناخت می‌شود، از برخی ویژگی‌های موجود در فروشگاه‌های آمازون گو برخوردار خواهد بود.

ازجمله ویژگی‌هایی که یخچال هوشمند آمازون را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند، امکان بررسی اقلام و موادغذایی موجود در یخچال است؛ به‌صورتی‌که اگر به‌اتمام رسیدند، سفارش خرید مجددشان به نزدیک‌ترین فروشگاه ارسال شود.

TechSpot می‌نویسد آمازون به‌مدت دو سال مشغول کار روی یخچال هوشمندش بوده است. گویا تولید محصول مدنظر برای آمازون اهمیت فراوانی دارد‌؛ زیرا وظیفه‌ی طراحی آن به گروهی سپرده شده است که سیستم فروش فروشگاه‌های آمازون گو را طراحی کرده بودند. گویا در زمینه‌ی طراحی یخچال هوشمند، تیم‌های مهندسی آمازون فرش و لب ۱۲۶ نیز همکاری می‌کنند.

پراجکت پالس به دوربین‌ها و ابزار مختلفی مجهز است تا اقلام موجود در یخچال را بررسی کند. علاوه‌براین، فناوری‌های موجود در فروشگاه‌های آمازون گو نیز در یخچال هوشمند موجود خواهند بود؛ فناوری‌هایی که با لقب «فقط خارج شو» (Just Walk out) شناخته می‌شوند و بدین‌صورت فعالیت می‌کنند که مشتری به مراجعه به صندوق‌دار نیاز ندارد و دستگاه می‌تواند با اسکن اقلام همراه مشتری، فاکتور خرید صادر و از حساب آمازون وی مبلغ مدنظر را کسر کند.

در متن گزارش آمده است یخچال می‌تواند عادات خرید کاربر را نظاره کند و پیشنهاد خرید ارائه دهد. درواقع، اگر اقلامی به‌صورت پیاپی خریده شوند، یخچال هوشمند می‌تواند در‌صورتی‌که اقلام مدنظر در حال به‌اتمام‌رسیدن باشند، خرید مجددشان را به کاربر پیشنهاد دهد. محصول جدید آمازون علاوه‌براینکه مدت زمان باقی‌مانده تا اتمام تاریخ انقضای موادغذایی را بررسی می‌کند، دستور پخت غذاهای مختلف را با‌‌توجه‌‌به اقلام موجود در یخچال ارائه می‌دهد.

با‌‌توجه‌‌به اینکه پراجکت پالس یکی از محصولات آمازون است، دور از ذهن نیست که از ویژگی‌های مختلف دستیار هوشمند الکسا نیز برخوردار باشد. البته در متن گزارش آمده است استفاده از دستیار هوشمند الکسا از اولویت‌های مهم یخچال هوشمند آمازون نخواهد بود. درحال‌حاضر، بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای طراحی و ساخت یخچال هوشمند آمازون در نظر گرفته شده است و درصورتی‌که طراحی محصول جدید آمازون به مشکل برنخورد، احتمالا به‌زودی روانه‌ی بازار خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی یخچال هوشمند آمازون چیست؟ باتوجه‌‌به رقبای توانمند حاضر در بازار لوازم خانگی، احتمال موفقیت آمازون در بازار یخچال‌های خانگی چقدر خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات