آیپد ایر جدید احتمالاً به تراشه M1 اپل مجهز خواهد بود

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، اپل احتمالاً در رویداد امشب خود از مدل به‌روزشده‌ی آیپد ایر با تراشه‌ی M1 رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

رویداد Peek Performance اپل امشب برگزار خواهد شد و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد اپل احتمالاً در این مراسم نسل بعدی آیپد ایر را با تراشه‌ی M1 معرفی خواهد کرد.

به گزارش اپل‌اینسایدر، درحالی‌که زمان زیادی تا رویداد Peek Performance اپل باقی نمانده، گزارش‌ها و خبرهای مختلفی درمورد محصولاتی که انتظار می‌رود اپل در این مراسم معرفی کند، منتشر شده است. ازجمله محصولاتی که این شرکت احتمالاً در رویداد امشب معرفی خواهد کرد می‌توان به آیفون SE جدید، مک‌بوک ایر جدید، مک‌مینی و آیپد ایر به‌روزشده اشاره کرد.

براساس اعلام 9to5Mac، آیپد ایر ۵ ازجمله محصولاتی خواهد بود که به تراشه‌ی M1 اپل مجهز خواهد شد. این تراشه در نسل فعلی آیپد پرو و همچنین آی‌مک ۲۴ اینچی و مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار گرفته است.

استفاده از تراشه‌ی M1، باعث خواهد شد عملکرد این دستگاه به‌میزان درخورتوجهی ارتقاء یابد. این پردازنده از تراشه‌ی A14 بایونیک که در آیپد ایر ۴ مورد استفاده قرار گرفته‌ است، قدرت بیشتری دارد. این پردازنده از هشت هسته‌ی پردازشی و تراشه‌ی گرافیکی هفت هسته‌ای بهره می‌برد. علاوه‌براین انتظار می‌رود مدل رده‌پایین آیپد ایر جدید حداقل به هشت گیگابایت رم مجهز شود.

استفاده از تراشه‌ی M1 در آیپد ایر تعجب‌آور نیست. اپل از پلتفرم آیپد پرو برای استفاده از فناوری‌های جدیدی مثل M1 استفاده کرده و در نهایت این فناوری را به سایر اعضای خانواده‌ی آیپد منتقل می‌کند. آیپد پرو، اولین دستگاه از خانواده‌ی آیپدهای اپل بود که حاشیه‌های نمایشگر آن باریک‌تر شد و این ویژگی به سری آیپد ایر و آیپد مینی منتقل شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات