سازنده حرفه‌ای دیپ‌فیک در یوتیوب به استخدام Lucasfilm درآمد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت Lucasfilm یوتیوبری را استخدام کرد که با استفاده از دیپ‌فیک موفق شده بود جلوه‌های یکی از شخصیت‌های سریال The Mandalorian vh بهبود بخشد.
تبلیغات

در آخرین قسمت فصل دوم سریال مندلورین شبکه آنلاین دیزنی پلاس حضور شخصیتی را شاهد بودیم که سازندگان برای به‌تصویر‌کشیدن او به جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و چند ترفند مختلف باید متوسل می‌شدند. او کسی نبود جز لوک اسکای‌واکر جوان که طبیعتا اکنون مارک همیل نمی‌تواند صرفا با گریم تبدیل به او شود. پس سازندگان از موشن کپچرینگ و صداگذاری جداگانه و CGIها بهره بردند تا اسکای‌واکر جوان قدرتمند را به‌تصویر بکشند. بسیاری از بینندگان مشکل خاصی با این سکانس نداشتند؛ اما وقتی این شخصیت حرف می‌زد و لب‌هایش تکان می‌خوردند، جلوه لوک اسکای‌واکر جوان در نگاه تعدادی از تماشاگرها مصنوعی به‌نظر آمد.

یوتیوبری با نام کاربری Shamook توانسته بود این سکانس را تدوین کند و تصویرسازی‌های آن را بهبود چشمگیری ببخشد؛ تا حدی که لوک اسکای‌واکر جوان در ویدئو او که بیشتر از دومیلیون مرتبه دیده شد، بهتر از سکانس اصلی قرارگرفته در سریال مندلورین به‌نظر می‌آید. حالا لوکاس‌فیلم که به دیزنی تعلق دارد و تولید‌کننده‌ اصلی انواع‌ آثار سینمایی و تلویزیونی جهان استار وارز است، این فرد را رسما به استخدام شرکت Industrial Light and Magic درآورد.

Industrial Light and Magic شرکتی بسیار پیشتاز در زمینه جلوه‌های ویژه کامپیوتری است که مدام استودیوها و پروژه‌های بیشتری به همکاری با آن روی می‌آورند. در‌نتیجه، کار برای چنین تشکیلات بزرگی می‌تواند برای این یوتیوبر بسیار خوشحال‌کننده باشد. او خبر استخدامش را در قسمت کامنت‌های یکی از ویدئوهای کانال یوتیوب خود به گوش دنبال‌کنندگان رساند و سپس رسانه ایندی‌وایر این خبر را رسما تأیید کرد.

فردی به‌نمایندگی شرکت Lucasfilm در بیانیه‌ای رسمی نوشت: «شرکت Industrial Light and Magic همواره به‌دنبال هنرمندان بااستعداد می‌گردد و واقعا هنرمندی را استخدام کرده است که به اسم Shamook در اینترنت شناخته می‌شود. در چند سال اخیر، شرکت ILM مشغول سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های مرتبط با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی بوده است تا جلوه‌های ویژه‌ کامپیوتری متقاعدکننده را ارائه دهد. این فوق‌العاده است که می‌بینیم با پیشرفت تکنولوژی، فعالیت حرفه‌ای در این فضا اوج می‌گیرد.»

این یوتیوبر چهار روز برای ساخت ویدئو کوتاه خود وقت گذاشت و آن را اواخر سال ۲۰۲۰ پخش کرد. این ویدئو اکنون به بیش از ۲/۷ میلیون بیننده در یوتیوب رسیده است و همچنان به‌دلیل جزئیات جذاب برای افزایش شباهت لوک اسکای‌واکر سریال مندلورین با دوران جوانی مارک همیل تحسین می‌شود.

شرکت‌های مختلف هالیوودی اهمیت فراوانی به تکنولوژی‌های مرتبط با کاهش سن بازیگرها داده‌اند؛ از فناوری‌های پایه‌ای که سال‌ها آثاری همچون فیلم X-Men: The Last Stand و Tron: Legacy و Gemini Man از آن‌ها بهره بردند تا CGIهایی که مارول در چندین و چند اثر خود همچون فیلم Captain Marvel مدام بهتر و بهتر از آن‌ها استفاده می‌کند. درمقابل نیز، فیلم The Irishman مارتین اسکورسیزی را داشتیم که از فناوری کامپیوتری بسیار متفاوتی با آثار نام‌برده برای کاهش جدی سن اشخاصی مانند رابرت دنیرو و جو پشی استفاده کرد. ناگفته نماند راستی Shamook ویدئویی هم برای بهبود CGIهای فیلم مرد ایرلندی ساخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات