ربات جدید دیزنی سریال وست ورلد را به واقعیت تبدیل خواهد کرد

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اکنون در دورانی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی هرروز به ‌شکلی چشم‌گیر در حال پیشرفت است و ربات جدید دیزنی، بُعد ترسناک تکنولوژی را یادآوری می‌کند که پیش‌تر آن را فقط در فیلم‌های هالیوودی دیده‌ایم.
تبلیغات

ربات جدید شرکت دیزنی (Disney) بیننده را در دوراهی دوست ‌داشتن و نفرت از تکنولوژی قرار می‌دهد؛ از طرفی پیشرفت تکنولوژی را به ‌بهترین شکل ممکن نشان می‌دهد و از طرف دیگر زنگ خطر سریال وست‌ورلد را به گوش می‌رساند. عباراتی مانند ربات‌های شبیه به انسان، انسان‌نما و... هر روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ اما تحقیقات و آخرین پروژه‌ی دیزنی ممکن است فقط برخی از کابوس‌ها را القا کند.

وست ورلد

ربات‌های سریال وست‌ورلد

به ‌گزارش وب‌سایت Gizmodo، دیزنی سیستمی توسعه داده است که به ربات‌های انسان‌نما دیدی واقع‌بینانه‌تر می‌دهد و به‌جای نگاه‌های خسته‌کننده که اغلب به‌صورت خودکار انجام می‌شوند، حرکات سر و نگاه‌های واقع‌گرایانه را جایگزین می‌کند؛ رویکردی پیچیده که به‌راحتی می‌تواند گفت‌وگو با ربات‌ها را متحول و راحت‌تر کند.

این محصول فقط یک ربات نیست و ترکیبی از بدنه‌ی بدون پوست با چشم‌ها و دندان‌های واقع‌گرایانه است که آن را به زامبی‌های سایبرنتیک تبدیل می‌کند؛ حتی اگر حرکات آن‌ بسیار طبیعی و واقع‌گرایانه باشد.

اگر از جلوه‌ی ظاهری آن چشم‌پوشی کنید، ممکن است این فناوری را دوست داشته باشید؛ ربات جدید دیزنی به لطف حسگر تصویربرداری نصب‌شده در قفسه سینه، حرکات و چرخش‌ها را تشخیص می‌دهد و با توجه ‌به آن، صورت و چشم‌های خود را به سمت سوژه می‌چرخاند؛ اما لحظه‌ای در واکنش به ورودی‌‎های دیگر (حرکات افراد دیگر) نگاه خود را تغییر می‌دهد و از تمایل انسان به سرگردانی چشم، به‌عنوان آشنا شدن با موضوعی جدید استفاده می‌کند؛ همچنین حرکت‌های طبیعی مانند حرکات سر، حرکات تنفسی و حتی ساکاد (حرکات سریع چشم هنگام بررسی چهره) را به‌خوبی تقلید می‌کند؛ به عبارت دیگر این ربات بیشتر شبیه به موجودی زنده و کمتر مانند دوربینی مجهز به هوش‌ مصنوعی رفتار می‌کند.

جذابیت این ربات برای دیزنی واضح است؛ دیزنی می‌تواند از نگاه شبیه به انسان آن برای متقاعد کردن انیماتریک الکترونیکی در پارک‌های موضوعی خود استفاده کند؛ البته باید برای آن پوست رباتیک نیز درست کند تا از ترس مهمانان پارک جلوگیری شود.

این پروژه می‌تواند آغازی برای اندروید (آدم مصنوعی) و ربات‌های آینده باشد؛ ربات‌هایی که تعامل اجتماعی آن‌ها می‌تواند به غلبه بر تنهایی کمک کند و مفید واقع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات