مهندسان هوش مصنوعی از سختی بیش‌از‌حد کار می‌گویند

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی درحال برنامه نویسی
برخی از مهندسان هوش مصنوعی می‌گویند که به‌شدت خسته شده‌اند؛ زیرا کارفرماها از ایده‌ای ناامیدکننده به ایده‌‌ای دیگر می‌رسند.
تبلیغات

هوش مصنوعی حوزه‌ای رو به رشد است و رؤسا و کارفرمایان از مهندسان هوش مصنوعی انتظار دارند تا همواره به‌سرعت کارها را پیش ببرند.

مهندسان هوش مصنوعی شرکت‌های غول‌پیکر ازجمله آمازون و گوگل و مایکروسافت در مصاحبه‌ با CNBC می‌گویند که به‌منظور ساختن محصولات جدید برای کارفرمایان خود، زیر فشار بسیار زیادی قرار گرفته‌اند.

در اکثر مواقع، ویژگی‌هایی که مهندسان به‌طور خستگی‌ناپذیر برای توسعه‌ی آن‌‌ها‌ تلاش می‌کنند، پس از توسعه‌ی کامل، هرگز استفاده نمی‌شوند.

یکی از مهندسان هوش‌ مصنوعی آمازون گفت که پروژه‌ای فوری در جمعه‌شب که قرار بود صبح دوشنبه تا ساعت ۶ صبح تحویل داده شود، به او محول شد. او و تیمش با سختی روی پروژه کار کردند؛ اما بعداً متوجه شدند که پروژه از اولویت خارج شده است.

مهندسان به CNBC گفتند که وقایع این‌چنینی در آمازون یا سایر شرکت‌های فناوری غیرعادی نیست. مهندسان هوش مصنوعی گفتند که برخی پروژه‌ها با سرعت سرسام‌آوری شروع و کنار گذاشته می‌شوند و اغلب آزمایش‌نشده باقی می‌مانند.

کارکنان می‌گویند که در تمام شرکت‌ها، مدیران ارشد بیشتر به جلب رضایت سرمایه‌گذاران و حفظ رقابت تنگاتنگ علاقه‌مند هستند تا سود‌رساندن به کاربران. برخی دیگر گفتند که مشاغل اولیه‌ی آن‌ها در ابتدا حتی با هوش مصنوعی ربطی نداشت؛ اما به‌دلیل تقاضای زیاد، بدون آموزش زیاد از تیم‌های دیگر وارد تیم هوش مصنوعی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات