مدیرعامل انویدیا: ربات‌های انسان‌نما همه‌گیر خواهند شد

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
مدیرعامل انویدیا درحال کنفرانس مطبوعاتی در کنار دو ربات
جن‌سون هوانگ استفاد‌ه‌ی گسترده مردم از ربات‌های انسان‌نما را پیش‌بینی کرد.
تبلیغات

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در مصاحبه‌ی جدید خود پیش‌بینی کرد که ربات‌های انسان‌نما به‌زودی به محصولاتی رایج تبدیل خواهند شد و تحولات عظیمی در صنایع مختلف ایجاد خواهند کرد.

هوانگ تأکید کرد که هزینه‌ی تولید ربات‌های انسان‌نما به‌طرز شگفت‌آوری کم خواهد بود و با قیمت خودروهای ارزان‌قیمت برابری خواهند کرد. او پیش‌بینی می‌کند که قیمت ربات‌ها بین ۱۰٬۰۰۰ تا ۲۰٬۰۰۰ دلار شود.

مدیرعامل انویدیا با مقایسه‌ی صنعت رباتیک و صنعت خودرو، به توانایی و انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری ربات‌ها در محیط‌های خاص اشاره کرد. او پیش‌بینی کرد که ربات‌ها بتوانند وظایف خطرناک یا تکراری یا خسته‌کننده را انجام دهند.

در تأیید چشم‌انداز هوانگ، ایلان ماسک نیز اعلام کرده است که هزینه‌ی تولید ربات انسان‌نمای اپتیموس را بین ۲۵٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کند که نصف خودروهای برقی تسلا است. ماسک انتظار دارد که با گذشت زمان قیمت این گونه‌ربات‌ها کاهش یابد.

انویدیا به‌تازگی Project GR00T، مدلی پایه برای ربات‌های انسان‌نما و Jetson Thor، سیستم کامپیوتری قدرتمند طراحی‌شده برای این ربات‌ها را رونمایی کرد.

به‌روزرسانی‌های پلتفرم Isaac انویدیا، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا ربات‌های پیچیده را در محیط‌های مختلف بسازند و مستقر کنند. ابزارهایی مانند Isaac Lab برای یادگیری تقویتی و OSMO برای هماهنگی محاسباتی، توسعه‌ی سریع قابلیت‌های رباتیک را امکان‌پذیر می‌کنند. همکاری‌های تیم سبز با شرکت‌های پیشرو درزمینه‌ی ربات‌های انسان‌نما نشان‌دهنده‌ی تلاشی مشترک برای توسعه‌ی پلتفرم‌های جامع هوش مصنوعی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات