ایده جدید گوگل: فوتبال با چاشنی هوش مصنوعی!

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل می‌خواهد با ابزار جدید TacticAI هوش مصنوعی را وارد دنیای فوتبال کند.
تبلیغات

تیم دیپ‌مایندِ گوگل با همکاری باشگاه لیورپول ابزار جدیدی به‌نام TacticAI معرفی کرد. این ابزار با وارد کردن هوش مصنوعی به دنیای فوتبال می‌خواهد به مربیان در تصمیم‌گیری تاکتیکیِ بهتر کمک کند.

به گفته‌ی کارشناسان حوزه‌ی فوتبال که روی پروژه کار می‌کنند، TacticAI توسط مجموعه‌داده‌ای شامل بیش از ۷٬۰۰۰ ضربه‌ی کرنر از مسابقات لیگ برتر انگلستان آموزش داده شده است. کارشناسان معتقدند ابزار هوش مصنوعی جدید گوگل در طراحی استراتژی‌هایی برای حمله و دفاع در ضربات ایستگاهی، بهتر از انسان‌ عمل می‌کند.

نحوه‌ی شناسایی بازیکنان در هوش مصنوعی TacticAI

یکی از رهبران گوگل دیپ‌مایند در پروژه‌ی TacticAI می‌گوید: «هیجان‌انگیزترین چیز [در مورد فوتبال] برای من این است که نوعی بازی بین هنر و علم محسوب می‌شود. اتفاقات غیرمنتظره‌ی زیادی در یک بازی وجود دارد، اما همچنان می‌توانیم از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنیم.»

TacticAI می‌تواند در مورد موقعیت بهینه‌ی بازیکنان در هنگام حمله و دفاع به مربیان پیشنهادهایی ارائه کند و به‌طور بالقوه برای تیم‌ها دستاوردهای متمایزکننده‌ای به‌همراه داشته باشد.

کارشناسان لیورپول به دیپ‌مایند کمک کردند تا بررسی کند آیا پیشنهادهای هوش مصنوعی در ضربات کرنر مفید بوده است یا خیر. لیورپول و گوگل پیش‌تر برای مطالعه‌ای گسترده‌ در مورد نقش هوش مصنوعی در فوتبال و سیستمی برای پیش‌بینی حرکات بازیکنان با یکدیگر همکاری کرده‌ بودند.

کارشناسان و برخی از مربیان باشگاه‌های بزرگ معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند نقش دگرگون‌کننده‌ای در فوتبال ایفا کند.

برخی نگران هستند که مداخله‌ی تکنولوژی در فوتبال، لذت بازی‌ها را از بین ببرد؛ اما محققان می‌گویند که سعی دارند ابزاری ایجاد کنند که کار مربیان را آسان‌تر کند، نه اینکه آن‌ها را بیکار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات