مایکروسافت روی چت بات هوش مصنوعی ایکس باکس کار می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
مطالعه 1 دقیقه
طرح غیررسمی از کاراکتر چت بات هوش مصنوعی ایکس باکس
چت‌بات اختصاصی ایکس‌باکس در حال توسعه است و احتمالاً در آینده به‌صورت عمومی منتشر می‌شود.
تبلیغات

وب‌سایت ورج در گزارشی اختصاصی می‌نویسد که مایکروسافت مشغول آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی جدید ایکس باکس است که در‌اختیار تیم پشتیبانی قرار خواهد گرفت. ظاهراً این سرویس «شخصیت تجسم‌شده‌ی هوش مصنوعی» دارد که هنگام پاسخ‌دادن به پرسش‌ها، انیمیشن‌های مختلفی از خود نشان می‌دهد.

چت‌بات جدید مایکروسافت بخشی از پروژه‌ی بزرگ‌تری است. مایکروسافت در قالب این پروژه قصد دارد تا هوش مصنوعی را به‌صورت گسترده با پلتفرم و خدمات ایکس باکس ادغام کند.

بر‌اساس ادعای ورج، چت‌بات ایکس باکس به اسناد بخش پشتیبانی مایکروسافت متصل است و می‌تواند ضمن پاسخ‌دادن به پرسش‌ها، فرایند بازپرداخت بازی‌ها را در وب‌سایت رسمی مایکروسافت انجام دهد.

ظاهراً در روزهای اخیر، تعداد کارمندانی که به چت‌بات ایکس باکس دسترسی پیدا کرده‌اند، بیشتر شده است. این چت‌بات که فعلاً Xbox Support Virtual Agent نام دارد، ممکن است درنهایت به‌صورت گسترده دردسترس قرار بگیرد. ورج می‌گوید که مایکروسافت وجود این چت‌بات را تأیید کرده است.

به‌لطف انتشار چت‌بات ایکس باکس، گیمرها می‌توانند خیلی سریع‌تر از قبل به جواب سؤال‌های خود درزمینه‌ی مشکلات کنسول ایکس باکس یا مسائل مربوط‌به اشتراک پولی دسترسی پیدا کنند.

منابع آگاه به ورج گفته‌اند که مایکروسافت می‌خواهد قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را وارد حوزه‌ی تولید محتوای بازی و عملیات‌های مربوط‌ به بازی و پلتفرم و دستگاه‌های ایکس باکس کند. بدین‌ترتیب، نقش هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌های ایکس باکس بسیار پررنگ خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات