هوش مصنوعی بازی‌سازها را بیکار می‌کند؟

شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
ربات درحال برنامه نویسی با کامپیوتر
هوش مصنوعی به‌سرعت راه خود را به صنایع مختلف باز می‌کند و ممکن است باعث بیکارشدن بازی‌سازان شود.
تبلیغات

استفاده از هوش مصنوعی در توسعه‌ی بازی‌ها به موضوع داغی در این صنعت تبدیل شده است. استودیوها درحال حاضر از هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در کنفرانسی جدید گفت بازی‌ها ظرف ۱۰ سال آینده ممکن است تماماً توسط هوش مصنوعی ساخته شوند.

به‌گزارش تامزهاردور، هنگامی که یکی از روزنامه‌نگاران از هوانگ پرسید که چه زمانی می‌توانیم شاهد ظهور بازی‌هایی باشیم که تمامی پیکسل‌هایشان به‌صورت بلادرنگ توسط هوش مصنوعی ساخته می‌شود، هوانگ پاسخ داد که طی پنچ تا ۱۰ سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.

در حالی که تولید تصویر و ویدیو توسط ابزارهای هوش مصنوعی مانند Sora پیشرفت قابل توجهی در چند سال اخیر داشته‌ است اما این فناوری احتمالاً تا توانایی تعامل مناسب با فضاهای سه‌بعدی سال‌ها فاصله دارد.

شرکت بازی‌سازی یوبی‌سافت نمونه‌ای اولیه از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به‌نمایش گذاشته است که NEO NPC نامیده می‌شوند و به گیمرها اجازه می‌دهند مکالمه‌ای طبیعی با آن‌ها داشته باشند. مشخص نیست که این NPC-های هوش مصنوعی چه زمانی به‌شکل گسترده در بازی‌ها حضور خواهند یافت.

دموکراتیزه‌شدن ابزارهای هوش مصنوعی به این معنی است که حتی افرادی که دانش کمی در زمینه‌ی کدنویسی دارند، می‌توانند در آینده‌ی نزدیک سهم قابل توجهی در توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی داشته باشند؛ اقدامی که نگرانی‌های زیادی را در مورد آینده‌ی این فناوری برانگیخته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات