هوش مصنوعی جدید Stability AI عکس‌های معمولی را به ویدئو سه‌بعدی تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل هوش مصنوعی SV3D
مدل هوش مصنوعی جدید Stable Video 3D برای کمک به ساخت آسان‌تر ویدئو با استفاده از تصاویر دوبعدی معمولی معرفی شد.
تبلیغات

مدل هوش مصنوعی جدید شرکت Stability AI به‌ نام Stable Video 3D (SV3D) بر انتشار پایدار ویدئو تمرکز دارد و برای ساخت آسان‌تر ویدئوهای سه‌بعدی طراحی شده است. SV3D دو بخش اصلی به‌ نام SV3D-u و SV3D-p دارد و به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر دوبعدی را به فیلم‌های سه‌بعدی تبدیل کنند.

Stability AI با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «امروز Stable Video 3D (SV3D) را منتشر می‌کنیم؛ مدل مبتنی‌بر Stable Video Diffusion که فناوری‌های سه‌بعدی پیشرفته و کیفیت بهبودیافته‌ای ارائه می‌دهد.»

مدل تبدیل عکس به ویدیو Stability AI

همان‌طورکه Stability AI اشاره می‌کند، SV3D-u با دریافت تصاویر دوبعدی به‌عنوان ورودی و حفظ زاویه‌ی دید، آن‌ها را به ویدئو تبدیل می‌کند. درمقابل، SV3D-p امکان ساخت ویدئوهای سه‌بعدی با حرکت دوربین را فراهم می‌کند.

Stability AI در ساخت مدل‌های هوش مصنوعی برای ساخت اشیای سه‌بعدی بی‌تجربه نیست و در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) Stable Zero 123 را رونمایی کرد. SV3D قدرتمندتر است و می‌تواند بهتر از جایگزین‌های متن‌باز مثل Zero123-XL عمل کند.

Stable Video 3D با تطبیق مدل تبدیل تصویر به ویدئو Stable Video Diffusion و امکان تعیین مسیر دوربین، می‌تواند از نماهای مختلف از اشیای ویدئو تولید کند. Stability AI می‌گوید که استفاده از مدل‌های انتشار ویدئو برخلاف مدل‌های انتشار تصویر که در Stable Zero123 استفاده می‌شود، مزیت‌های مختلفی برای تولید خروجی بهتر ارائه می‌دهد.

درحال‌حاضر، Stable Video 3D برای کاربران تجاری و همه‌ی افرادی دردسترس است که اشتراک پولی Stability AI را دارند. هزینه‌ی اشتراک‌های این سرویس از ۲۰ دلار در ماه شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات