هوش مصنوعی Claude 3 رونمایی شد؛ قدرتمندتر از GPT-4 و Gemini Ultra

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
یادگیری ماشین در چت چی پی تی روی لپ تاپ
آنتروپیک مدل زبانی بزرگ Claude 3 را معرفی کرد که می‌تواند GPT-4 و Gemini Ultra را شکست دهد.
تبلیغات

آنتروپیک (Anthropic)، استارتاپ پیشرو در حوز‌ه‌ی هوش مصنوعی، خانواده‌ی مدل پیش‌گام کلود ۳ (Claude 3) را معرفی کرد. این مجموعه از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) معیارهای جدیدی را در پردازش‌های شناختی تعیین می‌کند.

سری کلود ۳ از سه مدل تشکیل شده است: Claude 3 Haiku و Claude 3 Sonnet و Claude 3 Opus. این مدل‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های هوش و سرعت و هزینه را برای برنامه‌های مختلف هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

نمودار خانواده‌ی مدل زبانی بزرگ کلود سه از آنتروپیک قیمت و میزان هوش
خانواده‌ی کلود ۳

Claude 3 Opus، مدل شاخص آنتروپیک، از GPT-4 و گوگل جمنای ۱٫۰ اولترا در آزمون‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریاضیات و درک وظایف پیچیده عملکرد بهتری دارد و سطوح تقریباً انسانی از تسلط را نشان می‌دهد که دستاوردی بزرگ است.

تمام مدل‌های کلود ۳ در تجزیه‌و‌تحلیل، پیش‌بینی، ایجاد محتوای ظریف، تولید کد و مکالمات چند‌زبانه، برتر از رقبا هستند.

مقایسه‌ی المن‌های مختلف هوش مصنوعی برای ختنواده‌ی کلود ۳ از آنتروپیک

مدل‌های Claude 3 برای تعامل هم‌زمان بهینه و برای بهبود چت‌های مستقیم با مشتری و تکمیل خودکار متن‌ها و استخراج داده‌ها طراحی شده‌اند.

مدل Claude 3 Haiku، سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل است. این مدل می‌تواند مقاله‌ی تحقیقاتی پر از اطلاعات با چندین نمودار را در کمتر از سه ثانیه پردازش کند.

Claude 3 Sonnet دو برابر مدل‌های قبلی سرعت دارد و در‌عین‌حال به سطح هوش بیشتری دست پیدا کرده است. این مدل برای بازیابی دانش و اتوماسیون فروش ایدئال است. Opus سرعت مشابه Claude 2 و Claude 2.1 دارد؛ اما سطح هوش بسیار بیشتری ارائه می‌دهد.

مدل‌های Claude 3 از قابلیت‌های درک تصویر هم‌تراز با سایر مدل‌های پیشرو نیز برخوردارند. Claude 3 Opus در برخی حوزه‌ها از GPT-4V و حتی Gemini 1.0 Ultra هم بهتر ظاهر می‌شود.

دو مدل Opus و Sonnet اکنون در Claude.ai و Claude API Anthropic که در ۱۵۹ کشور دردسترس است، ادغام شده‌اند. هایکو به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات