کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی به گوشی‌های قدیمی سامسونگ می‌آیند؟

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی اس ۲۴ اولترا
هوش مصنوعی سامسونگ قرار است در آینده‌ای نزدیک برای شماری از گوشی‌های قدیمی این شرکت منتشر شود.
تبلیغات

سامسونگ در گلکسی S24 اولترا با Galaxy AI تمرکز خود را بر ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی قرار داد. غول کره‌ای کاربردی‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را به سری گلکسی S24 محدود نکرده است و می‌خواهد این ویژگی‌ها را به مدل‌های قدیمی‌تر گوشی سامسونگ نیز اضافه کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی سامسونگ با به‌روزرسانی One UI 6.1 به برخی از گوشی‌های این شرکت افزوده خواهد شد. سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود به گوشی‌های گلکسی S23 FE، گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس، گلکسی S23 اولترا، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵، تبلت گلکسی تب S9 اولترا، تبلت گلکسی تب اس ۹ پلاس و تبلت گلکسی تب اس ۹ اشاره کرد.

کاربران سامسونگ هم‌زمان با به‌روزرسانی One UI 6.1 که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ دردسترس قرار می‌گیرد، می‌توانند در برخی از دستگاه‌ها از ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده کنند. سامسونگ اول این به‌روزرسانی را برای سری گلکسی S23 ارائه خواهد کرد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های قدیمی سامسونگ

قابلیت Circle to Search توسط گوگل برای سری گلکسی S24 معرفی شد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد با نگه‌داشتن طولانی مدت دکمه‌ی هوم و نوار ناوبری، درباره‌ی چیزی که در صفحه‌ی خود مشاهده می‌کنند، اطلاعات بیشتری را به‌دست آورند و جست‌وجو کنند.

پیش‌تر کاربران برای جست‌وجو در گوگل باید حتما از صفحه‌ی اصلی گوشی وارد وب‌سایت یا اپلیکیشن کروم می‌شدند؛ اما از این پس می‌توانند با استفاده از قابلیت Circle to Search دور چیزی که می‌خواهند دایره بکشند و از جست‌وجوی صوتی یا گوگل لنز بهره ببرند.

قابلیت Circle to Search گلکسی S24 اولترا

قابلیت Live Translate یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز هوش مصنوعی سامسونگ است که امکان ترجمه‌ی زنده‌ی تماس‌ها را فراهم می‌کند. وقتی تماس تلفنی با شخصی برقرار می‌شود که به زبان متفاوتی صحبت می‌کند، Live Translate به کمک کاربر می‌آید، تماس را ترجمه می‌کند و صدای طرف مقابل را نیز بازسازی می‌کند.

برای استفاده از ویژگی Live Translate لازم نیست گوشی‌های هر دو طرف تماس از این قابلیت برخوردار باشند؛ بنابراین اگر کاربری با گوشی سامسونگ با فردی تماس بگیرد که گوشی آیفون دارد هم این ویژگی قابل‌ استفاده خواهد بود.

گلکسی S24 ترجمه بی‌درنگ صوت

یکی از ویژگی‌های کاربردی هوش مصنوعی گلکسی، Chat Assist است که به کاربران برای تنظیم لحن، سبک نوشتار و برطرف کردن اشتباهات نگارشی و گرامری در اپلیکیشن‌های مختلف کمک می‌کند. Chat Assist همچنین به ترجمه‌ی پیام‌های ارسالی در پیام‌رسان گوگل، پیام‌رسان سامسونگ و اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام می‌پردازد.

کاربران می‌توانند با به‌کارگیری ویژگی Chat Assist متن موردنظر خود را با هر لحنی که می‌خواهند تایپ کنند و بعد سبک نوشتاری آن را به شکل مؤدبانه، دوستانه یا رسمی درآورند.

Generative Edit نسخه‌ی سامسونگ از Magic Editor گوگل است. این ابزارها بسیار شبیه‌ به‌ هم هستند، اما نسخه‌ی سامسونگ رقیب بسیار قدرتمندتری است. Generative Edit این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که بخش‌های خاصی از تصاویر مورد نظر خود را حذف کنند، جای آن‌ها را تغییر دهند و بخش‌های خالی تصاویر را پر کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات