اکنون حتی فایل‌های PDF هم هوش مصنوعی دارند

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
دستیار هوش مصنوعی آکروبات
ادوبی یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین محصول‌های خود، یعنی Acrobat را به دستیار هوش مصنوعی مجهز کرد.
تبلیغات

ادوبی با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی دستیار هوش مصنوعی خود در نرم‌افزار آکروبات را رونمایی کرد. موتور محاوره‌ای مبتنی‌بر هوش مصنوعی از امروز به‌صورت آزمایشی در‌دسترس است و ابزار‌هایی را برای درک بهتر محتوای اسناد، در‌اختیار مردم قرار می‌دهد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی در طرح‌های اشتراک Acrobat Standard و Pro Individual و Teams در دسکتاپ و وب‌سایت ادوبی موجود خواهند بود و حتی به Reader، نرم‌افزار PDF‌خوان رایگان این شرکت نیز می‌آیند.

برخی از ویژگی‌های برجسته‌ای که با ابزار آزمایشی Adobe Acrobat AI Assistant راه‌اندازی می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • پرسش و پاسخ‌های پیشنهادی از دستیار هوش مصنوعی براساس محتوای درون سند
    • هایلایت‌کردن بخش‌های مهم داخل سند
      • ایجاد نقل‌قول و خلاصه که در آن می‌توانید روی یک منبع در سند کلیک کنید
        • لینک‌های قابل‌کلیکی که به شما کمک می‌کنند به‌راحتی در اسناد طولانی پیمایش و اطلاعات مهم مورد‌نیاز خود را پیدا کنید.
          • قالب‌بندی مجدد اطلاعات داخل اسناد برای سایر فرمت‌ها از‌جمله ایمیل‌ و ارائه‌‌ی پاورپوینت و گزارش.
 خلاصه کردن سند توسط دستیار هوش مصنوعی آکروبات
خلاصه‌کردن متن با کمک دستیار هوش مصنوعی

ابهیگان مودی، معاون ارشد Adobe Document Cloud، می‌گوید: «هوش مصنوعی مولد نوید تجارب اسنادمحور هوشمندتر را برای تبدیل اطلاعات به دانش عملی و محتوای حرفه‌ای ارائه می‌دهد.» او اضافه کرد: «آکروبات استانداردی واقعی برای مهم‌ترین اسناد جهان است و قابلیت‌هایی که امروز معرفی شده‌اند، تنها آغاز ارزش جدیدی است که ادوبی قصد دارد از‌طریق دستیار هوش مصنوعی ارائه دهد.»

همچنین، ادوبی خاطرنشان می‌کند که پروتکل‌های امنیتی داده‌ها را در سرویس جدید آکروبات خود پیاده‌سازی کرده است و محتوای مشتری را برای آموزش دستیار هوش مصنوعی ذخیره یا استفاده نمی‌کند.

پیش‌از‌این، ادوبی چندین سرویس هوش مصنوعی از‌جمله تبدیل متن به تصویر با سرویس Adobe Firefly و برنامه‌ی ویرایشگر تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی Adobe Express را منتشر کرده است.

ادوبی اعلام کرد برنامه‌هایش شامل دستیار هوش مصنوعی می‌شود که با انواع اسناد و منابع زیادی کار می‌کند و امکان ارتقا در نگارش و ویرایش و قالب‌بندی را فراهم خواهد کرد. این شرکت ویژگی‌های Firefly و Adobe Express را نیز به دستیار هوش مصنوعی اضافه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات