جدیدترین هوش مصنوعی دنیا معرفی شد؛ ابزاری برای ساخت عکس با یک کلیک

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون گوگل Google روی نمایشگر زیر ذره بین
ابزار هوش مصنوعی قدرتمند جدید گوگل رقیبی جدی برای ChatGPT است و می‌تواند درخواست متنی را به عکس تبدیل کند.
تبلیغات

گوگل سرویس جدیدی را در زمینه‌ی هوش مصنوعی مولد رونمایی کرده است؛ ابزار تولید تصویر ImageFX که توسط مدل زبانی بزرگ Imagen 2، پیشرفته‌ترین مدل تبدیل متن به تصویر گوگل، پشتیبانی می‌شود و می‌تواند درخواست متنی را به عکس تبدیل کند.

علاوه‌بر معرفی ImageFX، گوگل از طریق پستی در ایکس گفته که بهبودهایی در MusicFX و TextFX ایجاد کرده است. ارتقاء در مدل MusicLM باعث می‌شود که امکان تولید سریع‌تر و باکیفیت‌تر موسیقی، همراه با ویژگی‌های جدید فراهم شود. اکنون می‌توان آهنگ‌هایی به‌مدت بیش از ۷۰ ثانیه تولید کرد.

سه تصویر تولید شده با هوش مصنوعی مولد imagefx گوگل

تصاویر تولید‌شده توسط ImageFX و صداهای ساخته‌شده با MusicFX توسط واترمارک دیجیتال SynthID برچسب‌گذاری می‌شوند تا مشخص شود که تصاویر و صداها با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

تصاویر خلق‌شده با ImageFX توضیحات کاملی به‌همراه خواهند داشت که به گفته‌ی گوگل، به افراد بیشتری امکان می‌دهد تا بتوانند آن‌ها را پیدا کنند و در مورد آن‌ها اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورند.

مدل Imagen 2 قدرت تولید تصویر در ImageFX را تأمین می‌کند. برخی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد در بارد، موتور جست‌وجو، تبلیغات، Duet AI و Vertex AI نیز توسط همین مدل پشتیبانی می‌شوند. گوگل می‌گوید که Imagen 2 در حال حاضر بهترین مدل این شرکت برای خلق تصاویر است.

گوگل اعلام کرده که سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در زمینه‌ی ایمنی تصاویر تولید شده در ابزارهای خود انجام داده تا از محتواهای خشونت‌آمیز، جعلی، غیراخلاقی و سوءاستفاده از اسم افراد سرشناس جلوگیری کند.

در حال حاضر، مدل جمنای پرو در بارد به‌طور کامل با پشتیبانی از ۴۰ زبان در بیشتر مناطق دنیا در دسترس است. خالق گوشی پیکسل ۸ پرو پیش از این گفته بود که مردم اکثر کشورها می‌توانند به‌صورت رایگان تصاویر مورد نظر خود را به‌کمک زبان انگلیسی در بارد تولید کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات