هوش مصنوعی پیشرفته اپل معرفی شد؛ تبدیل عکس ثابت به متحرک با دستور متنی

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
زن در سایه با گوشی لوگو اپل در پس زمینه
ابزار هوش مصنوعی جدید اپل، متحرک‌سازی تصاویر ثابت را امکان‌پذیر می‌کند.
تبلیغات

اپل ابزار جدیدی به نام Keyframer معرفی کرده است که با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) و دستورات متنی می‌تواند تصاویر ثابت را به تصاویر متحرک تبدیل کند.

اپل در یک مقاله‌ی پژوهشی می‌گوید رابط‌های فراخوانی تک‌عکس در سیستم‌های تبدیل متن به تصویر مانند Dall E و Midjourney بسیار رایج هستند اما انیمیشن‌ها به مجموعه‌ی پیچیده‌تری از جزئیات مدنظر کاربر، مانند زمان‌بندی و هماهنگی، نیاز دارند.

اپل می‌گوید طراحی نوظهور سیستم‌های متن‌محور را با توانایی‌های کدنویسی مدل‌های زبانی بزرگ ترکیب کرده تا ابزار انیمیشن‌سازی Keyframer را بسازد. به‌لطف این ابزار می‌توانید با بهره‌گیری از دستور متنی، از تصاویر دو بعدی ثابت، طرح‌های انیمیشنی بسازید. این سرویس با مدل زبانی بزرگ GPT-4 کار می‌کند.

کاربر برای ساخت تصویر متحرک، تصویری مثلاً از یک موشک فضایی آپلود می‌کند و به Keyframer می‌گوید: «سه طرح تولید کن که در آن آسمان به رنگ‌های مختلف تغییر می‌کند و ستاره‌ها چشمک می‌زنند.»

Keyframer کد CSS را برای متحرک‌سازی تصویر تولید می‌کند و کاربر می‌تواند با ویرایش کد به صورت مستقیم یا با وارد کردن متن اضافه، آن را اصلاح کند.

تکرار تصویر سیاره در بالا و تکرار تصویر سفینه‌ی فضایی در پایین و انیمیشن‌سازی تصویر با هوش مصنوعی اپل

Keyframer به کاربران امکان می‌دهد تا به‌جای اینکه کل طرح خود را از قبل تصور کنند، به طور مکرر طرح‌هایشان را از طریق دستورات متوالی اصلاح کنند. اپل امیدوار است که الهام‌بخش ابزارهای طراحی انیمیشن آینده باشد که قابلیت‌های تولیدی قدرتمند مدل‌های زبانی بزرگ را برای تسریع نمونه‌سازی با ویرایشگرهای پویا ترکیب می‌کند.

پیش‌تر، محققان اپل ابزار جدیدی منتشر کردند که از مدل‌های زبانی بزرگ برای انجام ویرایش‌هایی در سطح پیکسل روی تصاویر استفاده می‌کرد.

اواخر ماه دسامبر (آذر و دی)، اپل با ابداع تکنیکی نوآورانه در استفاده از حافظه‌ی فلش، گام‌هایی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی در گوشی آیفون و مک بوک و دیگر دستگاه‌هایش برداشت.

برخی تحلیلگران می‌گویند که اپل خرداد سال آینده با انتشار iOS 18 و iPadOS 18، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در آیفون و آیپد دردسترس کاربران قرار خواهد داد و iOS 18 پتانسیل این را دارد که بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در تاریخ آیفون‌ها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات