همکاری دو رقیب دیرینه؛ مایکروسافت و سونی هوش مصنوعی را به خودروها می‌آورند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
مطالعه 1 دقیقه
جسیکا هاک از مایکروسافت در حال حرف زدن در کنار مدیرعامل سونی هوندا موبیلیتی
مایکروسافت و شرکت سونی-هوندا-موبیلیتی بر سر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در خودرو Afeela با یکدیگر توافق کرده‌اند.
تبلیغات

سونی، هوندا و مایکروسافت همکاری تازه‌ای را برای به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی و استفاده از قدرت پردازش ابری آژور در خودرو برقی جدید Afeela آغاز کرده‌اند.

سونی و مایکروسافت دو رقیب جدی در دنیای کنسول‌های بازی محسوب می‌شوند و چنانچه اخبار مربوط به فروش اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت را دنبال کرده باشید، می‌دانید که رابطه‌ی سونی و مایکروسافت بسیار پرتنش بوده است.

بنابراین، اینکه سونی به ردموندی‌ها مراجعه کرده است تا هوش مصنوعی را برای خودوری افیلا فراهم کند، نشان می‌دهد که مایکروسافت و OpenAI توانسته‌اند به‌عنوان انتخاب اصلی کسب‌وکارها درزمینه‌ی هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ در کانون توجه قرار بگیرند.

پیش‌از‌این نیز خبر ورود چت‌بات ChatGPT به خودروهای شرکت فولکس‌واگن منتشر شد که امکان برقراری گفت‌وگوی صوتی سرنشینان با دستیار هوشمند خودرو را فراهم می‌کند؛ اما همان‌طورکه همه‌ی ما می‌دانیم، ChatGPT شرکت OpenAI و Copilot مایکروسافت دو روی یک سکه هستند.

شرکت سونی-هوندا-موبیلیتی در سال ۲۰۲۲ از توافق بین سونی و هوندا برای تولید خودروهای برقی تحت برند Afeela متولد شد. یکی از ویژگی‌های افیلا، فراهم‌کردن امکانات سرگرمی و اجرای بازی در خودرو است.

هوش مصنوعی را می‌توان موضوع محوری در نمایشگاه CES 2024 دانست و مایکروسافت با توسعه‌ی چت‌جی‌پی‌تی، دستیار هوشمند کوپایلت در ویندوز ۱۱ و موتور جست‌وجوی بینگ، به یکی از راهبران اصلی این فناوری تبدیل شده است.

جسیکا هاک، از مدیران بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، در مراسم ویژه‌ی سونی در CES اعلام کرد که استفاده از پلتفرم هوشمند آژور و بهره‌برداری ایمن از فناوری هوش مصنوعی، همچنان اولویت اصلی هر دو سازمان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات