شاید باور نکنید؛ اما این عکس والتر وایت را هوش مصنوعی ساخته است

شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
تصویر ساخته‌شده والتر وایت توسط هوش مصنوعی midjourney 6
جدیدترین نسخه‌ی هوش مصنوعی Midjourney با پیشرفت چشمگیر در بهبود کیفیت و ارائه‌ی تصاویر واقعی، مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است.
تبلیغات

مدل هوش مصنوعی Midjourney v6 جدیدترین رقیب DALL-E 3 از OpenAI، به تازگی وارد تست آلفا شده است. آزمایش‌کنندگان در تعطیلات آن را امتحان می‌کنند و کاربران اینترنت به‌شدت از آن استقبال کرده‌اند.

این شرکت فناوری ادعا می‌کند که مدل جدید اگرچه هنوز در مرحله‌ی آزمایش است؛ نسبت به نسخه‌ی قبلی، پیشرفت قابل‌ توجهی دارد، پاسخ‌های دقیق‌تری به پرسش‌های طولانی ارائه می‌دهد، با تصاویر بهتر کار می‌کند و ویژگی‌های بهبودیافته‌ای مانند حالت ترکیب و بهبود کیفیت تصاویر را دارد.

در اینجا مقایسه‌ای جانبی از یک دستور مشترک در نسخه‌ی ۳ و نسخه‌ی ۶ میدجرنی می‌بینیم. تصویر والتر وایت، شخصیت داستانی محبوب که در سریال تلویزیونی Breaking Bad حضور دارد و میدجرنی تصویر او را بازسازی کرده است. نتیجه‌ی اخیر این مدل، به‌طرز چشمگیری واقع‌گرایانه به نظر می‌رسد.

تصویر ساخته‌شده والتر وایت توسط هوش مصنوعی midjourney6

جولی ویلند، طراح گرافیک، جدیدترین نسخه‌ی میدجرنی را به یک تولیدکننده مستقل در هالیوود تشبیه و جلوه‌های نوری بهبودیافته را در این مدل تحسین می‌کند. کاربران دیگر نیز تصاویر واقع‌گرایانه متعددی را منتشر کرده‌اند که برخی از آنان از آثار ویرایش‌شده دستی قابل‌ تشخیص نیستند.

تصویر ساخته‌شده بتمن توسط هوش مصنوعی midjourney6
تصویر ساخته‌شده هالک توسط هوش مصنوعی midjourney6
تصویر ساخته‌شده مرد عنکبوتی توسط هوش مصنوعی midjourney6

یکی از ویژگی های قابل‌ توجه جدید Midjourney v6، توانایی آن در ارائه‌ی متن قابل‌ خواندن است. پیش از این، کلمات به‌هم‌ریخته از نشانه‌های رایج تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی بودند.

اکنون کاربران تصاویری حاوی متن در سبک‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند که نشان‌دهنده‌ی بهبود ابزار در این زمینه است. این پیشرفت همچنین به میدجرنی امکان می‌دهد تا لوگوهای برندهای معروفی مانند مک‌دونالد یا کوکاکولا را با دقت بازسازی کند.

یکی دیگر از پیشرفت‌های این مدل، ایجاد تصاویر مولتی‌پنل است. در حالی که دیگر هوش مصنوعی‌های مولد تصویر همچنان با چالش‌هایی در حفظ تداوم بصری در طول توالی رویدادها مواجه هستند، Midjourney v6 می‌تواند تصویری با پنل‌های متعدد ایجاد کند که هرکدام دارای سوژه یا زاویه متفاوتی هستند.

تصاویر دیکاپریو ساخته‌شده با هوش مصنوعی Midjourney 6

از زمان راه‌اندازی این هوش مصنوعی در تابستان ۲۰۲۲، میدجرنی در تبدیل متن به تصویر با DALL-E OpenAI رقابت می‌کند. از جمله آخرین نسخه‌ی DALL-E 3 در ChatGPT Plus. هردو این مدل‌ها اکنون می‌توانند متنی را به تصاویر ساخته‌شده اضافه کنند، قابلیتی که پیش از این امکان‌پذیر نبود.

برای استفاده از Midjourney v6، می‌توانید به کانال دیسکورد آن بروید و مشترک شوید. هزینه‌ی طرح اولیه حدود ۱۰ دلار در ماه است. همچنین می‌توانید برنامه Mega را با ۱۲۰ دلار در ماه انتخاب کنید که ۶۰ ساعت GPU سریع و امکانات بیشتر به شما ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات