این شرکت میخواهد صدای شما را در بازیهای ویدیویی استفاده کند
الکترونیک آرتز پتنت جدیدی ثبت کرده که روشی جذاب و هیجانانگیز از تعامل با گیمرها را نشان میدهد. این فناوری امکان استفاده از صدای کاربران را بهعنوان صدای شخصیتهای داخل بازی فراهم میآورد.
Veryaligaming مینویسد، گواهی حقاختراع جدید EA را میتوان بُعد دیگری درنظر گرفت که به گیمرها کمک میکند بیشتر در دنیای بازی غوطهور شوند. این پتنت سیستم پیچیدهای را برای تولید صدای شخصیتهای داخل بازی توصیف میکند که توانایی درک و تولید تفاوتهای ظریف شخصی و منحصربهفرد ازجمله لحن، احساسات و تأکید را نیز دارد.
دادههای ورودی به سیستم جدید EA میتواند بهصورت متنی ارائه شود. این ویژگی به گیمر اجازه میدهد دیالوگهای مورد نظرش را برای شخصیت داخل بازی تایپ کند. رویکرد مورد اشاره درمقایسهبا روشهای سنتی که به دادههای گفتاری ضبطشده نیاز دارند، تنوع بیشتری به محیط بازیها میبخشد. درحالیکه فناوری مذکور نوید ارائهی تجربهی بازی همهجانبهتری میدهد، سؤالاتی درمورد نقش آتی صداپیشهها در بازیهای ویدیویی و صحت روایتهای بازی ایجاد میکند.
همانطور که در پتنت جدید EA مشاهده میشود.، ادغام هوش مصنوعی در صداگذاری صنعت گیمینگ میتواند مثل شمشیر دولبه باشد. این تکنولوژی از یک طرف امکانات شگفتانگیزی مثل کاهش نیاز به دادههای گفتاری ضبطشده در روند توسعهی بازی را بهارمغان میآورد و از سوی دیگر نگرانیهایی را درمورد صحت دادهها ایجاد میکند؛ زیرا نمیدانیم هوش مصنوعی واقعاً میتواند تفاوتهای ظریف احساسات انسانی را بهتصویر بکشد یا خیر.
فناوری ذکرشده در پتنت EA بر صنعت صداپیشگی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت. اگرچه فناوریهای جدید مزیتهای خاص خود را دارند و بهعنوان مثال شرکت CD Projekt از هوش مصنوعی برای بازسازی صدای بازیگر فقید در Cyberpunk 2077 استفاده کرد.
البته بازی تنها حوزهای نیست که هوش مصنوعی صوتی در آن موج میزند. تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً اعلام کرد ویژگی Personal Voice این شرکت به کاربران اجازه میدهد صدای خود را در دستگاههای مختلف نگه دارند و به بیان دیگر حتی درصورتیکه دیگر نتوانند صحبت کنند، باز هم توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ازطریق صدایی شبیه خودشان خواهند داشت.