گوگل بارد به جای شما ویدئوهای یوتیوب را تماشا می‌کند

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنر رسمی تبلیغ گوگل بارد
گوگل بارد، به لطف پیشرفت‌های اخیرش هوشمندتر از قبل شده است و اکنون می‌تواند محتوای ویدئوهای یوتیوب را درک کند.
تبلیغات

گوگل با دادنِ دسترسی عمیق‌تر به بارد برای استفاده از محتواهای ویدئویی یوتیوب، در حال به‌روزرسانی چت‌بات خود است. بارد پیش‌تر هم می‌توانست ویدئوهای یوتیوب را تجزیه و تحلیل کند، اما حالا می‌تواند علاوه بر تحلیل، پاسخ‌های بسیار دقیق‌تری هم به سؤالات کاربران بدهد.

چت‌بات گوگل ممکن است از بسیاری جهات به خوبی ChatGPT نباشد، اما در حال پیشرفت و کم کردن فاصله‌اش با رقیب است. گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید Bard هم اکنون تجزیه و تحلیل عمیق‌تری از محتوای ویدئویی یوتیوب ارائه می‌دهد که می تواند بسیار کاربردی باشد.

بارد اکنون می‌تواند دستیار آشپزی شما باشد

بارد از به‌روزرسانی قبلی خود در سپتامبر (شهریور و مهر)، توانایی تجزیه و تحلیل ویدئوهای یوتیوب را کسب کرده بود؛ اما آن به‌روزرسانی قدرت بررسی واقعی محتوای ویدئوها و توانایی تفسیر آن محتوا برای پرس‌وجوهای دقیق را به چت‌بات گوگل نمی‌داد.

گوگل می‌گوید: «ما در حال برداشتن نخستین گام‌ها در افزایش توانایی بارد برای درک ویدئوهای یوتیوب هستیم. به عنوان مثال، اگر در پی ویدئوهایی در رابطه با طرز تهیه‌ی کیک روغن زیتون هستید، هم اکنون می‌توانید از بارد بپرسید که در دستور پخت ویدئوی اول چند عدد تخم مرغ لازم خواهید داشت.»

توانایی پرسیدن سؤالات خاص در مورد یک ویدئو می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. مثال خوب دیگری از آنچه که با به‌روزرسانی جدید میسر می‌شود، می‌تواند این باشد که بپرسید نام یک مکان خاص در ویدئوی مربوط به یک سفر چیست یا از چه ابزار خاصی در یک ویدیوی آموزشی تعمیرات استفاده شده است.

گوگل می‌گوید هدفش از معرفی این ویژگی این است که کاربران بتوانند تعامل عمیق‌تری با ویدئوهای یوتیوب و مکالمه‌ی غنی‌تری با بارد درباره‌ی آن داشته باشند.

برای شروع استفاده از چت‌بات بارد به پورتال وب آن بروید و مطمئن شوید که افزونه‌ی یوتیوبش فعال باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات