شرکت xAI ایلان ماسک با توییتر و تسلا همکاری می‌کند

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو شرکت ایکس ای آی xAI ایلان ماسک
بر اساس گفته‌ی ایلان ماسک، شرکت xAI برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی از داده‌های توییتر استفاده می‌کند و سراغ همکاری با تسلا می‌رود.
تبلیغات

ایلان ماسک می‌گوید شرکت xAI که به‌تازگی آغاز به‌ کار کرده است، از توییت‌های عمومی منتشرشده در توییتر برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. ایکس ای آی همچنین قرار است با همکاری تسلا روی نرم‌افزار هوش مصنوعی کار کند.

ایلان ماسک معتقد است که رابطه‌ی تجاری در بین شرکت‌های تحت مدیریتش «منافع متقابل» خواهد داشت و ممکن است به تسلا برای پیشرفته‌تر کردن خودروهای خودران کمک کند.

ایلان ماسک قبلاً بارها از شرکت‌های هوش مصنوعی انتقاد کرده و گفته است فناوری خبرساز این روزها بدون توجه به خطراتی که برای انسان وجود دارد، توسعه داده می‌شود.

ایلان ماسک گفته xAI به‌دنبال «درک ماهیت واقعی هستی» است. این شرکت در بازار هوش مصنوعی رقیب مایکروسافت و گوگل و OpenAI محسوب می‌شود و در پی دستیابی به هوش مصنوعی انسان‌گونه (AGI) است.

بر اساس گزارش نیویورک‌ پست، ایلان ماسک مدعی شده که تمامی شرکت‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی از داده‌های توییتر برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. او در واکنش به این وضعیت، تعداد پست‌های قابل‌مشاهده‌ی توییتر را محدود کرده است.

ایلان ماسک در دیدار با مقامات کشورهای چین و ایالات متحده نگرانی خود را درباره‌ی هوش مصنوعی ابراز کرده و خواستار تصویب قوانینی جدید شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات